یکه‌تازی هلند با ممفیس دپای؛ پرتغال بدون رونالدو هم می‌برد

دپای با بازی درخشانش در این مسابقه، ظهور یک مهاجم تمام‌عیار برای تیم ملی هلند در سال‌های آتی را نوید می‌دهد

ممفیس دپای، مهاجم باشگاه بارسلونا و ستاره تیم ملی فوتبال هلند - MAURICE VAN STEEN / AFP

رقابت‌های انتخابی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ در قاره اروپا پیگیری شد و در یکی از مهم‌ترین بازی‌ها، لاله‌های نارنجی یا همان تیم فوتبال هلند موفق شد در ورزشگاه آرنا آمستردام، تیم فوتبال ترکیه را با نتیجه سنگین شش بر یک در هم بکوبد و با ۱۳ امتیاز صدرنشین گروه۷ مسابقات شود.

در این بازی، ممفیس دپای، مهاجم باشگاه بارسلونا، ستاره تیم ملی فوتبال هلند بود و به تنهایی کار حریف را یکسره کرد. او علاوه بر هت‌تریک یعنی به ثمر رساندن سه گل از شش گل مسابقه، موجبات اخراج سویونجو، مدافع تیم فوتبال ترکیه، را فراهم کرد و این تیم در همان نیمه نخست ۱۰ نفره شد. او در این مسابقه یک پاس گل هم به نام خود ثبت کرد و به رکورد یوهان کرایف هلندی در صدر گلزنان برتر تیم فوتبال هلند رسید. دپای اکنون با ۳۳ گل زده از ۷۱ مسابقه در کنار یوهان کرایف فقید قرار گرفته است. البته ناگفته نماند که کرایف این تعداد گل را در ۴۷ مسابقه برای تیم ملی هلند به ثمر رسانده بود. دپای با بازی درخشانش در این مسابقه، ظهور یک مهاجم تمام‌عیار برای تیم ملی هلند در سال‌های آتی را نوید می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از استعفای دی بوئر، تیم ملی فوتبال هلند حالا لوییس فن خال مسن و کهنه‌کار را روی نیمکت به‌عنوان سرمربی و رهبر می‌بیند. فن خال یکی از بزرگ‌ترین مربیان و تئوریسین‌های فوتبال در جهان است که در مربیگری سابقه درخشانی دارد. در زمینه باشگاهی او تجربه مربیگری در یونایتد و بارسلونا را در کارنامه دارد و پیش از این نیز هدایت لاله‌های نارنجی را بر عهده داشته است.

با این پیروزی دلچسب حالا می‌توان گفت خیال تیم فوتبال هلند تا مدتی آسوده خواهد بود و برای صعود به جام جهانی قطر بسیار امیدوار است.

در دیگر دیدار انتخابی جام جهانی قطر در قاره اروپا، تیم فوتبال پرتغال در غیاب رونالدو محروم، موفق شد تیم فوتبال آذربایجان را که از دو بازیکن ایران بهره می‌برد، سه بر هیچ شکست دهد و با ۱۳ امتیاز در صدر گروه۱ مسابقات قرار گیرد. حجت حق‌وردی و علی قربانی دو بازیکن ایرانی‌اند که با تغییر ملیت به عضویت تیم ملی فوتبال آذربایجان درآمده‌اند.

در این مسابقه برناردو سیلوا، آندره سیلوا و دیه‌گو ژوتا در غیاب رونالدو برای پرتغال گلزنی کردند تا نشان دهند بدون او هم می‌توانند در مسابقات پیروز شوند. تیم فوتبال پرتغال چند روز پیش نیز در یک بازی دوستانه مقابل قطر موفق شده بود بدون حضور رونالدو سه بر یک پیروز شود و چنین به نظر می‌آید که برد دقایق پایانی پرتغالی‌ها برابر ایرلند با دو گل استثنایی رونالدو، آن‌ها را از لحاظ روحی در وضعیت بسیار خوبی قرار داده است.

رونالدو اکنون در منچستر است و روز سه‌شنبه اولین تمرین خود با این تیم را پشت سر گذاشته و قرار است روز شنبه در اولین بازی خود برای یونایتد، مقابل نیوکاسل به میدان رود.

بیشتر از ورزش