وزیر ارشاد: کارآمدی دین و حاکمیت دینی در موضوع کرونا به خوبی نشان داده شده است

«این وزارتخانه در دوره جدید تلاش دارد تا در خدمت حاکمیت دینی باشد»

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- عکس از ایرنا

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر تحقق سخنان رهبر جمهوری اسلامی گفت :« امروز کارآمدی دین و حاکمیت دینی، خود را در موضوع کرونا به خوبی نشان داده است.»

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه در رزمایش حسینی گفت « زمانی که رهبر انقلاب موضوع مواسات مؤمنانه را مطرح کردند، در عرض ۲ ماه، فضای عمومی کشور به سمت همدلی و همراهی در بخش‌های مختلف با پشتوانه جامعه دینی حرکت کرد.» 

او افزود: «این کارآمدی جامعه دینی است که تهدید کرونا را به فرصتی برای همدلی تبدیل کرد و باعث شد در کنار کارنامه سراسر افتخار ایران اسلامی، این مقطع نیز درخشان و به‌عنوان یک نقطه عطف در کشور ثبت شود.»

اسماعیلی گفت این وزارتخانه در دوره جدید تلاش دارد تا تمامی برنامه‌های خود و مجموعه‌های تابعه را در مسیری هماهنگ و همراه تعریف کند و در خدمت حاکمیت دینی باشد.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که افکار عمومی به‌طور گسترده به دستور علی خامنه‌ای نسبت به ممنوعیت واردات واکسن مدرنا و فایزر معترض است. طی ماه‌های پس از دستور رهبر جمهوری اسلامی، بیش از صد هزار نفر در کشور جان خود را از دست دادند و بحران‌های متعددی کشور را فرا گرفت.

با این حال دستگاه تبلیغاتی حکومت ایران شبانه‌روز در تلاش است تا این موضوع را توجیه کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هفت ماه پس‌ازاینکه علی خامنه‌ای در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد، واردات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است، رهبر جمهوری اسلامی در یک سخنرانی تلویزیونی خواستار «تأمین گسترده واکسن» در کشور شد. او ادعا کرد که با تولید واکسن داخلی، مسیر واردات آن نیز هموار شده است. درحالی‌که «تا قبل از آن با وجود پرداخت بهای واکسن، فروشندگان خارجی بدعهدی می‌کردند.»

او گفت: «جان باختن بیش از ۵۰۰ تن در یک روز و داغدار شدن خانواده‌هایشان و همچنین ابتلای ده‌ها هزار نفر به بیماری و مشکلات درمانی آن‌ها حقیقتاً بسیار دردناک است و دل هر مسلمان و هم‌میهنی از این واقعه آتش می‌گیرد.»

علی خامنه‌ای در حالی از وظایف خود در مقابله با این وضع سخن نگفته است، که مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا به دلیل روند کند واکسیناسیون در کشور و محروم ماندن مردم ایران از واکسن‌های معتبر جهانی دلیل اصلی افزایش تعداد فوتی‌هاست. با این حال رهبر جمهوری اسلامی بدون اشاره به وضعیت واکسیناسیون و دستور لجوجانه خود، بیماری کرونا را «مسئله اول و فوری» کشور خواند و از مسئولان خواست که اقدام‌های لازم را برای جلوگیری از بیماری انجام دهند.