سخنگوی جبهه مقاومت در پنجشیر: طالبان به دلیل ریزش کوه تحت محاصره قرار گرفته‌اند

درگیری‌های شدید در پنجشیر میان نیروهای جبهه مقاومت و طالبان همچنان ادامه دارد

همچنان درگیری‌های شدیدی میان جنگجویان طالبان و نیروهای جبهه مقاومت در آن منطقه در جریان است- NATIONAL RESISTANCE FRONT OF AFGHANISTAN HANDOUT/Handout via REUTERS 

فهیم دشتی، یکی از سخنگویان جبهه مقاومت افغانستان در پنجشیر، روز شنبه، ۱۳ شهریور، در توییترش خبر داد که به دلیل «انفجار کوه» و ریزش آن در منطقه دشت ریوت، نیروهای طالبان تحت محاصره قرار گرفته‌اند و تمام تجهیزات و وسایل آن‌ها بر جای مانده است.

آقای دشتی از ادامه درگیری‌های شدید در ساحه خبر داد و افزود: «گذرگاه خاواک نیز قطع شده و هزاران تروریست در پریان محاصره شده‌اند.»

سخنگوی جبهه مقاومت همچنین از کشته شدن ۶۰۰ جنگجوی طالبان در روز شنبه و در منطقه پنجشیر خبر داد. به گفته آقای دشتی بیش از هزار تن از نیروهای طالبان نیز اسیر یا تسلیم شده‌اند.

آقای دشتی در توییترش همچنین نوشته که تمام تجهیزات طالبان به دست نیروهای مقاومت افتاده و درگیری‌های پراکنده شدید در این منطقه همچنان ادامه دارد.

طالبان هنوز در این مورد اظهارنظری نکرده است.

احمد مسعود، رهبر مقاومت ملی در پنجشیر، نیز صبح امروز در پیامی گفت که مردم از خواسته‌ برحق خویش دست نکشیده‌اند و از مبارزه برحق خویش خسته نمی‌شوند ‌و از هیچ تهدیدی نمی‌هراسند.

در بخش دیگری از این پیام که در صفحه فیس‌بوک احمد مسعود منتشر شد، آمده است که «شکست تنها زمانی رخ خواهد داد که شما از مبارزه برحق خویش خسته شوید و از آن دست بکشید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز گذشته شایعاتی مبنی بر سقوط شهر پنجشیر منتشر شد، اما دقایقی پس از آن، رهبران جبهه مقاومت آن را تکذیب کردند.

شماری از رهبران سیاسی افغانستان از طالبان خواسته‌اند تا حملاتشان را بر پنجشیر متوقف کنند و با گفت‌و‌گو مشکلات را حل کنند.

صلاح‌الدین ربانی، از رهبران سیاسی افغانستان، روز جمعه، ۱۲ شهریور، با انتشار ویدیویی در صفحه فیس‌بوک خود خطاب به رهبران طالبان گفت که حمله به مرکز مقاومت در پنجشیر نه تنها دستاوردی برای آنان نخواهد داشت، بلکه سبب بدنامی تاریخی‌شان خواهد شد.

صلاح‌الدین ربانی در ادامه گفت که در شرایطی که پنجشیر به پایگاه مقاومت مشروع مردم افغانستان بدل شده است و طرف‌های مختلف سیاسی به بحث جامع و ایجاد یک نقشه راه برای آینده افغانستان تاکید دارند، انتظار مردم از طالبان این است که تا رسیدن به یک راه‌حل معقول و مورد قبول مردم افغانستان، از حمله علیه پایگاه مقاومت در پنجشیر خودداری کنند.

او افزود: «اجازه دهید تا مسایل از طریق گفت‌و‌گوهای جامع مورد بحث قرار گرفته و از طریق مقاومت و گفت‌و‌گو، مردم افغانستان به یک نظام و ساختار مردمی دست یابند که از یک سو پاسخگوی نیازهای جامعه باشد و از سوی دیگر همه ساکنین این سرزمین خود را به معنی واقعی در آن شریک بدانند.»

پنجشیر آخرین منطقه‌ای است که هنوز به تصرف طالبان درنیامده است و همچنان درگیری‌های شدیدی میان جنگجویان طالبان و نیروهای جبهه مقاومت در آن منطقه در جریان است.