وضعیت کرونا در خوزستان «خطرناک» است

اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، سه شهرستان نارنجی و چهار شهرستان زرد کرونایی هستند

وضعیت شیوع کرونا در خوزستان را «نگران کننده» است - عکس از ایرنا

استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری نشستی با فرمانده نیروی زمینی سپاه برای مقابله با کرونا اظهار داشت وضعیت خوزستان خطرناک است و اکنون با توجه به قرار گرفتن در اوج بیماری، نیازمند کمک همه جانبه هستیم.

قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در مراسم راه اندازی مجدد بیمارستان طالقانی اهواز گفت این استان محل تجارت عمومی کشور است و به دلیل دارا بودن مرزهای تجاری روزانه هزاران کامیون، مسافر و زائر وارد کشور می‌شود که خطر انتقال ویروس را بیشتر می‌کند بنابراین در بحث واکسیناسیون باید خوزستان را به عنوان یک ملت حساب کرد.

او همچنین با تاکید بر اینکه اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، سه شهرستان نارنجی و چهار شهرستان زرد کرونایی هستند، افزود به دلیل دارا بودن مرزهای تجاری روزانه هزاران کامیون، مسافر و زائر وارد خوزستان می‌شود که خطر انتقال ویروس را بیشتر می‌کند.

پیش‌تر، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز وضعیت شیوع کرونا در خوزستان را «نگران کننده» خوانده و گفته است بیمارستان‌های استان از نظر میزان تخت موجود برای بستری بیماران «وارد بحران» شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیک پنجم کرونا در ایران در حالی از ماه گذشته آغاز شده که به دلیل سرعت بالاتر شیوع ویروس و ناکامی دولت در واکسیناسیون عمومی و ایمن‌سازی جمعی، نظام درمانی و کادر پزشکی ایران بیش از پیش با محدودیت روبرو شده است.

بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت منتهی به روز جمعه (۱۱ شهریور)، ۵۹۵ نفر از شهروندان ایران به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان‌باختگان این بیماری از ۱۰۸ هزار نفر فراتر رفته است. در همین بازه زمانی، بیش از ۳۰ هزار بیمار جدید هم شناسایی شده‌اند. مقایسه آمار ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر کرونا با زمان مشابه سال قبل نشان می‌دهد که تعداد فوت‌شدگان نسبت به سال قبل نزدیک به پنج برابر افزایش یافته و به همین ترتیب، میزان ابتلا به بیماری نیز چندین برابر شده است.