خیز پنجم کرونا: وضعیت «نگران‌کننده» خوزستان و «فوق بحرانی» سیستان و بلوچستان

«روند افزایشی بیماران کرونا با چنان سرعتی پیش می‌رود که در فاصله کمتر از سه هفته از آغاز پیک جدید، خوزستان به مرحله بحران تخت بستری رسید»

در حال حاضر ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی قرار دارند -Majid Asgaripour/WANA via REUTERS

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز وضعیت شیوع کرونا در خوزستان را «نگران کننده» خوانده و گفته است بیمارستان‌های استان از نظر میزان تخت موجود برای بستری بیماران «وارد بحران» شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، دکتر عرفان مردانی روز پنجشنبه در توییتی نوشت: روند افزایشی بیماران کرونا با چنان سرعتی پیش می‌رود که در فاصله کمتر از سه هفته از آغاز پیک جدید، خوزستان به مرحله بحران تخت بستری رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه جندی شاپور در ادامه این پیام خود نوشته است: متاسفانه باز هم کادر درمان تنها مانده و هیچ کمکی نمی‌رسد؛ اگر هر چه زودتر تمام ظرفیت‌ها به میدان نیاید خاکریز درمان به زودی از هم می‌پاشد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، در حال حاضر ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی قرار دارند و بیش از یک هزار و ۶۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیک پنجم کرونا در ایران در حالی از ماه گذشته آغاز شده که به دلیل سرعت بالاتر شیوع ویروس و ناکامی دولت در واکسیناسیون عمومی و ایمن‌سازی جمعی، نظام درمانی و کادر پزشکی ایران بیش از پیش با محدودیت روبرو شده است.

به گفته جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، ظرفیت سه بیمارستان مرجع بیماران کرونایی در ارومیه، مرکز استان، پر شده که نشان دهنده وخامت اوضاع این بیماری است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفته است روند مراجعه به مراکز منتخب کرونا سیر فزاینده‌ای دارد و روزانه بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر با علایم مشکوک به این مراکز مراجعه می‌کنند.

همزمان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان از وضع «فوق بحرانی» کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داده و گفته، تمامی موارد مثبت کرونا در استان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

بنابر اعلام روز پنجشنبه وزارت بهداشت ایران، ۴۳۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری از آغاز همه‌گیری تاکنون به ۹۲ هزار و ۶۲۸ نفر رسیده است.