این آرسنال فاجعه است؛ آیا آرتتا می‌ماند؟

تیم فوتبال آرسنال هفته آینده در یک بازی دشوار دیگر مقابل منچسترسیتی گواردیولا قرار خواهد گرفت

میکل آرتتا، سرمربی تیم آرسنال، در فصل گذشته نیز نتوانست خواسته‌های طرفداران و هواداران پرشور این تیم را برآورده کند - Adrian DENNIS / AFP

تیم فوتبال آرسنال که در جریان هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان مغلوب چلسی قدرتمند شد، پس از دو باخت پیاپی حالا در شرایط نامطلوبی قرار دارد و پس از پایان هفته دوم رقابت‌ها، در رتبه یکی به آخر مانده جدول رده‌بندی جای گرفته است.

میکل آرتتا، سرمربی اسپانیایی این تیم، در فصل گذشته نیز نتوانست خواسته‌های طرفداران و هواداران پرشور این تیم را برآورده کند و در انتهای فصل گذشته رتبه‌ای بهتر از هشتمی پیدا نکرد. شروع ناامیدکننده آن‌ها در این فصل نیز داد هواداران را درآورده است و آن‌ها کناره‌گیری هرچه زودتر آرتتا را خواهان‌اند.

دو باخت در دو بازی ابتدایی و چهار گل خورده و هیچ گل زده؛ این ضعیف‌ترین و بدترین نتایج آرسنال در طول تاریخ حضور این تیم در لیگ برتر انگلستان است که اعتراض هواداران را به دنبال داشته است. آن‌ها پس از شکست خانگی مقابل چلسی، بیرون ورزشگاه جلوی خودروی آرتتا را گرفتند و از او خواستند باشگاه را ترک کند.

در دو بازی ابتدایی، آرسنال دو مهاجم اصلی خود را در اختیار نداشت. در مسابقه اول، لاکازت و اوبامیانگ به دلیل ابتلا به کرونا در ترکیب تیم حاضر نبودند و در مسابقه دوم نیز اوبامیانگ تنها چند دقیقه آخر بازی به میدان آمد. هرچند به نظر می‌رسد مشکلات آرسنالی‌ها با بودن این دو مهاجم نیز حل‌شدنی نیست و آن‌ها به بازیکنانی تاثیرگذار در تیم خود احتیاج دارند؛ بازیکنانی مانند رابرت پیرس، پاتریک ویرا، تیری آنری، دیوید سیمن، ینس لمن، سول کمپل، مارک اورمارس، دنیس برکمپ و بازیکنان زیاد دیگری که در سال‌های دور و در زمان مربیگری آرسن ونگر در این باشگاه حضور داشتند و قهرمانی‌های زیادی را برای توپیچی‌ها به ارمغان آوردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سیاست باشگاه آرسنال در سال‌های اخیر استفاده از بازیکنان جوان و ارزان‌قیمت بوده و همین موضوع آرسنال را به یک تیم کاملا معمولی تبدیل کرده است. این باشگاه به‌تازگی اعلام کرده که حاضر است پیش از بسته شدن زمان نقل و انتقال بازیکنان، اوبامیانگ، مهاجم گران‌قیمت خود را که هفته‌ای ۲۵۰ هزار پوند دستمزد می‌گیرد، به فروش برساند. اوبامیانگ در فصل گذشته عملکرد ضعیفی داشت و به نظر می‌رسد سطح فوتبال او افت کرده است.

پس از باخت توپیچی‌ها مقابل چلسی، حرکت ویلیان، دیگر مهاجم غایب آرسنال در این هفته‌ها، نیز جنجالی شد.او با لایک کردن پست اینستاگرامی باشگاه چلسی که به مناسبت پیروزی این تیم مقابل آرسنال منتشر شده بود، صدای هواداران را درآورد و آن‌ها عصبانی کرد. ویلیان پیش از پیوستن به آرسنال عضو تیم چلسی بود و پس از نیمکت‌نشینی‌های فراوان از جانب کونته، سرمربی آن زمان چلسی، تصمیم گرفت این باشگاه را ترک کند. او از زمان حضورش در آرسنال نیز نتوانسته است عملکرد موفقی داشته باشد. وی پس از این حرکت جنجالی، بلافاصله لایک خود را از زیر پست اینستاگرامی باشگاه چلسی برداشت.

تیم فوتبال آرسنال هفته آینده در یک بازی دشوار دیگر مقابل منچسترسیتی گواردیولا قرار خواهد گرفت. آن هم در حالی که هواداران آرسنال تحمل یک شکست دیگر را ندارند و آرتتا آخرین راه نجات خود را در نتیجه‌گیری از این مسابقه می‌بیند.

با توجه به بین نتایج ضعیف، گفته می‌شود که سران باشگاه آرسنال کماکان از آرتتا حمایت می‌کنند و تصمیم ندارند برکنارش کنند. این در حالی است که پس از باخت مقابل چلسی، صحبت‌هایی درباره برکناری وی در رسانه‌های انگلیسی مطرح شد و گفته می‌شود اصلی‌ترین گزینه برای جانشینی وی، آنتونیو کونته سرمربی پیشین باشگاه اینترمیلان ایتالیا، خواهد بود.

بیشتر از فوتبال