برنده مدال طلای المپیک به‌جای مدال دندان‌‌گرفته، مدال جدیدی می‌گیرد

تاکاشی کاوامورا، شهردار شهر ناگویا، در مراسم موفقیت میو گوتو در بازی‌های المپیک توکیو، مدال طلای او را دندان گرفت

تاکاشی کاوامورا روز پنجشنبه ۲۱ مرداد به خبرنگاران گفت: «واقعا متاسفم که به گنج این برنده طلا آسیب زدم» - توییتر themainichi

یکی از اعضای تیم سافت‌بال زنان ژاپن، برنده مدال طلای المپیک، پس از آنکه شهردار شهر زادگاهش مدال طلای او را دندان گرفت، مدال طلای جدیدی به جای آن دریافت می‌کند.

تاکاشی کاوامورا، شهردار شهر ناگویا واقع در مرکز ژاپن، در مراسم بزرگداشت موفقیت میو گوتو در بازی‌های المپیک توکیو در هفته گذشته مدال طلای او را دندان گرفت.

این دندان گرفتن مدال باعث شد هزاران نفر از شهرداری انتقاد کنند و کاوامورا در رسانه‌های اجتماعی بابت رعایت نکردن اصول ایمنی کرونا مورد انتقاد قرار گرفت.

او به سرعت معذرت‌خواهی کرد و پرداخت هزینه تهیه مدال جدید را به عهده گرفت.

آقای کاوامورا روز پنجشنبه ۲۱ مرداد به خبرنگاران گفت: «واقعا متاسفم که به گنج این برنده طلا آسیب زدم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی از ورزشکاران المپیکی ژاپن هم از شهردار ناگویا انتقاد کردند و گفتند مدالشان حکم گنج برایشان دارد و کاوامورا با دندان گرفتن مدال کار بی‌ادبانه‌ای کرده است.

نائوهیسا تاکاتو، برنده مدال جودو ژاپن، در توییتر نوشت: «اگر این ماجرا برای من اتفاق می‌افتاد اشکم در می‌آمد. مدال طلای خودم را طوری جابه‌جا می‌کنم که کوچک‌ترین خط و خشی روی آن نیفتد.»

یوکی اوتا، برنده مدال نقره شمشیربازی، هم گفت این کار شهردار بی‌ادبی به ورزشکاران بوده است و از لحاظ رعایت مقررات کووید‌ـ ۱۹ نیز کار خوبی نبود.

برگزارکنندگان المپیک ۲۰۲۰ هم اعلام کردند: «با حمایت کمیته بین‌المللی المپیک و با توجه به تمایل خود خانم گوتو مدال او را عوض خواهند کرد» و افزودند که هزینه این تعویض هم به عهده کمیته بین‌المللی المپیک خواهد بود.

بنا به اخبار منتشر شده گوتو می‌خواست مدال اصلی را نگه دارد اما سرانجام پیشنهاد کمیته بین‌المللی المپیک برای تعویض مدال را پذیرفت.

گزارش‌های تکمیلی در سایر خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از ورزش