روز پر مدال آمریکا: از بسکتبال تا گلف 

آمریکا روز شنبه به چندین مدال طلا رسید 

مالی سیدل از تیم ملی آمریکا که سومین بار است که در ماراتون شرکت می‌کند، مدال برنز المپیک را از‌ آن خود کرد-YASUYUKI KIRIAKE / POOL / AFP

روز پانزدهم المپیک در حالی آغاز شد که ماراتون زنان در گرمایی خفه‌کننده در ساپورو برگزار می‌شد.

مالی سیدل از تیم ملی آمریکا که سومین بار است که در ماراتون شرکت می‌کند، مدال برنز المپیک را از‌ آن خود کرد.

سیدل ۲۷ ساله این رقابت نفس‌گیر را پس از ۲ ساعت و ۲۷ دقیقه و ۴۶ ثانیه به پایان رساند. تنها دو نفر از او جلوتر بودند: پرس جپکیرکیر و بریجید کوسگی، هر دو از کنیا، که برنده طلا و نقره شدند.

سیدل سومین زن تاریخ آمریکا است که در رشته ماراتون مدال می‌گیرد. دو ورزشکار زن آمریکایی دیگر که پیش از او در این رشته به مدال دست یافتند،، جوآن بنویت، برنده مدال طلا در المپیک ۱۹۸۴، و دینا کاستور، برنده مدال برنز در سال ۲۰۰۴ هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بسکتبال مردان، تیم ملی آمریکا به رهبری کوین دورانت در بازی فینال روز شنبه در توکیو مقابل فرانسه پیروز شد تا انتقام شکست در دور اول را بگیرد و شانزدهمین طلای آمریکا در این رشته را به ارمغان آورد. 

آقای دورانت که در این مسابقات موفق شد از کارملو آنتونی جلو بزند تا پرگل‌ترین بسکتبالیست آمریکا شود، در بازی فینال ۲۹ گل زد و آمریکا را در استادیوم «سایتاما سوپر آرینا» به پیروزی ۸۷ بر ۸۲ رساند.

در رشته گلف نیز نلی کوردا یک طلای دیگر به آمریکایی‌ها افزود. او با پیروزی تک‌ضربه‌ای، پایانی پرهیجان به گلف‌ زنان در المپیک داد. خانم کوردا در ۹ سوراخ پشتی، با سه ضربه جلو بود.

تیم ملی آمریکا همچنین در پی کسب طلا در فینال بیس‌بال در رقابت با کشور میزبان، ژاپن، است. 

چند ساعت بعد، آلیسون فلیکس در مسابقه دو امدادی ۴ در ۴۰۰ متر به میدان می‌آید؛ با این امید که رکورد جدیدی در زمینه مدال‌های المپیک دو و میدانی ثبت کند. 

© The Independent

بیشتر از ورزش