شکایت زن آمریکایی از پسر دوم ملکه الیزابت به اتهام آزار جنسی

شاهزاده اندرو می‌گوید این مورد «هرگز اتفاق نیفتاده است»

شاهزاده اندرو به دلیل اتهامات جنسی از تمام وظایف سلطنتی خود کناره‌گیری کرده است-LEON NEAL / AFP

زنی که پیش از این شاهزاده اندرو را به آزار جنسی متهم کرده بود، شکایتی را علیه این عضو خانواده سلطنتی بریتانیا در نیویورک ثبت کرد.

یک زن آمریکایی که ادعا می‌کند در سال ۲۰۰۱ زمانی که تنها ۱۷ سال داشت، او را برای برقراری رابطه جنسی با دوک یورک به بریتانیا آوردند، شکایت مدنی را در نیویورک مطرح کرد و مدعی شد که از وی سوءاستفاده جنسی شده است.

ویرجینیا جوفره (رابرتز)، یکی از دخترانی است که جفری اپستین را به «سو استفاده جنسی سازمان‌دهی شده از دختران نوجوان زیر سن قانونی» متهم کردند. او شاهزاده اندرو را متهم کرده که در لندن و نیویورک به او تجاوز کرده است.

شاهزاده اندرو تاکنون تمام ادعاهای مطرح شده را رد کرده است و می‌گوید «چنین چیزی را به خاطر نمی‌آورد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قانون جدیدی که به خانم جوفره امکان طرح این دعوی را داد، «اقدام برای قربانیان کودک» نیویورک است که در آن حقوق قربانیان برای شکایت از متخلفان افزایش یافته است.

 پاسخ شاهزاده اندرو در مورد ادعاهای مطرح‌شده در سال ۲۰۱۹ این بود: «هرگز اتفاق نیفتاده است».

او به خبرگزاری‌ها گفت: «این اتفاق نیفتاد. قاطعانه می‌گویم که هرگز اتفاق نیفتاده است. من هیچ خاطره‌ای از ملاقات با این خانم ندارم، ابداً.»

شاهزاده اندرو بعدها از ارتباط خود با جفری اپستین اظهار پشیمانی کرد.

جفری اپستین از دوستان نزدیک شاهزاده اندرو، با اتهام‌های جنسی متعدد روبرو بود و مقام‌های قضایی وقت متهم هستند که «اتهام قاچاق کودکان و دختران جوان برای بردگی» را علیه او جدی نگرفته و مجازات سبکی برایش در نظر گرفتند. سرانجام چس از طرح اتهام‌های فراوان، جفری اپستین دستگیر شد اما در زندان به طرز مشکوکی جان سپرد. دلیل مرگ آقای اپستین خودکشی عنوان‌شده است.

شاهزاده اندرو در آن زمان گفت: «خودکشی وی بسیاری از سؤالات بی‌پاسخ را به‌ویژه برای قربانیانش به جا گذاشته است و من عمیقاً با همه‌کسانی که تحت تأثیر قرارگرفته‌اند ابراز همدردی می‌کنم.»

در شکایت حقوقی جدید آمده است که برخلاف ادعاهای مطرح‌شده توسط شاهزاده اندرو برای کمک به قربانیان برای روشن شدن حقیقت، دوک و نمایندگانش درخواست‌های همکاری را رد کرده‌اند.

ویرجینیا جوفره می‌گوید وقتی ۱۵ ساله بود، در مجموعه تفریحی مارالاگو، متعلق به دونالد ترامپ کار می‌کرد که گیزلن مکسول، دوست‌دختر سابق جفری اپستین، از او خواست جفری اپستین را ماساژ دهد.

مکسول برای همکاری و کمک به اپستین در بازداشت به سر می‌برد و قرار است در ماه نوامبر محاکمه شود.

شاهزاده اندرو دوستی خود را با جفری اپستین، بعد از طرح اتهام‌های جنسی علیه او همچنان ادامه داد و بعد از آزادی او از زندان به دیدارش رفت اگرچه بعدها اظهار تأسف کرد و گفت این کارش اشتباه بوده است.

شاهزاده اندرو سومین فرزند ملکه انگلستان و شاهزاده فیلیپ، نفر نهم در صف سلطنت بریتانیا است که در حال حاضر به دلیل اتهامات مطرح شده از تمام وظایف سلطنتی خود کناره‌گیری کرده است.

بیشتر از جهان