خداحافظی اشکبار اسطوره بارسا از نوکمپ

«نمی‌خواهم از باشگاهی که دوستش دارم بروم. هیچ انتظار این لحظه را نداشتم.»

برنده ۳۴ ساله شش توپ طلایی جهان پس از ۲۱ سال از بارسا جدا شد  -PAU BARRENA / AFP 

اسطوره باشگاه بارسلونا و تیم ملی آرژانتین، روز یکشنبه با بغض و اشک از باشگاهی که ۲۱ سال در آن توپ زده بود، خداحافظی کرد.

لیونل مسی در یک نشست خبری گفت که پیوستن او به تیم پاری‌سن‌ژرمن «احتمال دارد، ولی هنوز هیچ توافقی انجام نشده است.»

برنده ۳۴ ساله شش توپ طلایی جهان که حالا بازیکن آزاد است، در حالی که اشک چشمانش را پاک می‌کرد، گفت: «من و خانواده‌ام فکر می‌کردیم که اینجا در خانه ماندنی هستیم...[اما] این پایان کار من با باشگاه است، و داستان تازه‌ای شروع خواهد شد.»

ستاره فوتبال جهان افزود: «بله، یکی از سخت‌ترین لحظات زندگی من است. نمی‌خواهم از باشگاهی که دوستش دارم بروم. هیچ انتظار این لحظه را نداشتم.»

«خون در رگ‌هایم منجمد شد. خیلی ناراحت شدم. هنوز دارم سعی می‌کنم موضوع را هضم کنم. سال گذشته سعی می‌کردم از اینجا بروم، امسال سعی می‌کردم بمانم.»

«وقتی هم که به خانه برگردم، حالم بد خواهد بود. حتی بدتر خواهد بود. آمادگی این لحظه را نداشتم.»

مسی که رکورد گل‌زنی تاریخ بارسا را در کارنامه‌اش دارد، تابستان سال گذشته درخواست انتقال داد، اما بعد موافقت کرد که تا پایان سال آخر قراردادش در نوکمپ بماند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

باشگاه پاری‌سن ژرمن فرانسه پس از مذاکره با نماینده این ستاره ۳۴ ساله آرژانتینی جهان فوتبال که از باشگاه بارسلونای اسپانیا جدا شده است، روز شنبه در مورد امضای قرارداد پیوستن او به آن باشگاه ابراز امیدواری کرد.

با آن که در این مقطع هنوز پیشنهاد رسمی برای این منظور تنظیم نشده است، اما دو طرف بر سر اصول یک قرارداد دو ساله به توافق رسیده‌اند.

مسئولان پاری‌سن ژرمن معتقدند که می‌توانند این انتقال را انجام دهند و امیدوارند که توافق خیلی زود نهایی شود.

باشگاه فوتبال بارسلونا اعلام کرد که «به دلیل موانع مالی و ساختاری»، اسطوره آرژانتینی از این تیم خواهد رفت.

لیونل مسی سی‌و‌چهار ساله از روز اول ژوئیه که قراردادش با بارسا به اتمام رسید، بازیکن آزاد اعلام شد.

او دو هفته بعد با دستمزدی کمتر به توافقی جدید با باشگاه رسید، اما آن توافق مشروط بر این بود که بارسا بتواند بازیکنانی را بفروشد تا دستمزد مسی را تامین کند.

باشگاه بارسلونا عصر پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: «هر دو طرف بی‌نهایت متاسف‌اند که خواسته‌های این بازیکن و باشگاه در نهایت تحقق نخواهد یافت.»

بارسلونا لیگ برتر اسپانیا (لالیگا) را بابت به توافق نرسیدن با مسی نکوهش کرد و گفت که مسی در آستانه تمدید قراردادش با باشگاهی بود که۲۱ سال در آن توپ زده و افتخار آفریده است.

بیشتر از فوتبال