تیم بسکتبال مردان آمریکا با شکست فرانسه، برنده مدال طلا شد

تیم بسکتبال مردان آمریکا با پانزده مدال طلا از سال ۱۹۳۶ همواره رقیب اصلی این مسابقات بوده است

این مسابقه بیشترین تماشگر این بازی‌ها را به استادیوم سایتاما در شمال توکیو جذب کرد - Thomas COEX / AFP

در مسابقات نهایی بسکتبال مردان در المپیک توکیو در روز شنبه، کوین دورانت تیم آمریکا را با جبران شکستش مقابل فرانسه در دور نخست بازی‌ها به پیروزی رساند. این شانزدهمین مدال طلای آمریکا در این بازی‌‌ها است.

دورانت که در این بازی‌ها با دستیابی به بالاترین امتیازها از آنتونی کارملو پیشی گرفت، با ۲۹ امتیاز در صدر پیروزی ۸۷ به ۸۲ در استادیوم بزرگ «سایتاما» قرار گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مسابقه بیشترین تماشگر این بازی‌ها را به استادیوم سایتاما در شمال توکیو جذب کرد. صندلی‌های ردیف‌های پایین استادیوم پر از دیگر ورزشکاران، مقام‌ها، گزارشگران و داوطلبانی بود که به دلیل محدودیت‌های کووید‌ـ ۱۹ جای طرفداران بازی‌ها را گرفته بودند.

در این میان، فرانسه سومین مدال نقره المپیک خود را در بسکتبال مردان به دست آورد. اسلووانی که نخستین بار است در این مسابقات شرکت می‌کند امروز، شنبه هفتم اوت، برای دستیابی به مدال برنز به مصاف تیم استرالیا خواهد رفت.

تیم بسکتبال مردان آمریکا در گذشته با پانزده مدال طلا از سال ۱۹۳۶ همواره رقیب اصلی این مسابقات بوده است. این پیروزی چهارمین مدال طلای تیم را نصیبش کرده است.

اما امسال تیم آمریکا با حذف دو بازی نمایشی در ماه ژوئیه و شکست تکان‌دهنده ۸۳ به ۷۶ به فرانسه در بازی‌های مقدماتی المپیک که نخستین شکستش از سال ۲۰۰۴ بود، نشان داد تیمی آسیب‌پذیر است.

© The Independent

بیشتر از ورزش