بعد از ترکیه، حالا آتش‌سوزی‌ در جنگل‌های غرب یونان

در هفت روز گذشته ترکیه شاهد بیش از ۱۰۰ آتش‌سوزی در نقاط مختلف در سواحل جنوبی خود بوده است

آتش سوزی‌ از روز شنبه تا کنون بیش از ۳۰۰۰ هکتار  باغ کاج و زیتون را  از بین برده است - REUTERS/Costas Baltas

یونان، همسایه ترکیه، نیز حالا با آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. به گفته مقامات یونان، دمای هوا در برخی از نقاط آن کشور به ۴۰- ۴۴ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. مقامات این کشور روز جمعه ،۳۰ ژوئیه، از مردم آن کشور‌ خواستند که تنها در صورت اضطرار از منازل خود خارج شوند و تا حد ممکن، مصرف برق را کاهش دهند. 

گرمای بیش از حد هوا موجب شد که آکروپولیس، مجموعه تاریخی یونان باستان در آتن که نماد پایتخت یونان است، چند ساعت تعطیل شود.

موج گرمای شدید به آتش سوزی‌ای که از روز شنبه تا کنون بیش از ۳۰۰۰ هکتار  باغ کاج و زیتون را در غرب این کشور را از بین برده است، کمک کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یونان تجربه نا‌خوش‌‌آیندی از موج گرمای شدید دارد.‌ در سال ۱۹۸۷ بیش از ۱۰۰۰ نفر در مرگبارترین موج گرما در یونان و با دمای سوزانی که بیش از یک هفته طول کشید، جان خود را از دست دادند. به همین منظور مقامات آن کشور با اطلاع‌رسانی و هشدار‌های پی‌در پی، سعی دارند این بار از تلفات و خسارات پیش‌ رو بکاهند.

از ۲۸ ژوئیه تاکنون ترکیه شاهد بیش از ۱۰۰ آتش‌سوزی در نقاط مختلف در سواحل جنوبی آن کشور کرانه مدیترانه و سواحل غربی در کرانه دریای اژه بوده است. تعداد کشته‌شدگان آن حوادث در ترکیه به ۸ تن رسیده است. بسیاری از روستاییان املاک و حیوانات مزارع خود را از دست داده‌اند، و بسیاری از مردم نیز از مناطق مسکونی و شهر‌های تفریحی ساحلی تخلیه شده‌اند.

بیشتر از جهان