تنیس روسیه: موفق‌ترین تیم المپیک توکیو، اما بدون پرچم ملی

تیم تنیس کمیته المپیک روسیه با یک مدال طلا و دو نقره به‌عنوان بهترین تیم شرکت‌کننده انتخاب شد

تیم تنیس کمیته المپیک روسیه- Vincenzo PINTO / AFP

تیم تنیس روسیه که به دلیل محرومیت کشورش از شرکت در رقابت‌های المپیک نمی‌توانست در المپیک توکیو با نام اصلی خود حضور داشته باشد، با نام کمیته المپیک روسیه در رقابت‌ها ظاهر شد و پس از پایان این مسابقات، با کسب یک مدال طلا و دو مدال نقره به‌عنوان بهترین تیم شرکت‌کننده انتخاب شد. این در حالی بود که از قبل از شروع بازی‌ها نیز این موضوع پیش‌بینی می‌شد و تیم کمیته المپیک روسیه با تمامی نفرات برتر خود چه در بخش مردان چه در بخش زنان، در این رقابت‌ها شرکت کرده بود.

تیم مردان که در رقابت‌های ای‌تی‌پی کاپ در ابتدای سال ۲۰۲۱ هم به مقام قهرمانی رسیده بود، امیدوار بود که در بخش انفرادی مردان حداقل یک مدال به دست آورد. دنیل مدودف، مرد شماره ۲ تنیس جهان که در بین دیگر بازیکنان روسیه شانس زیادی برای کسب مدال طلا داشت، در مرحله یک چهارم نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت و روبلف و کاراتسف نیز خیلی زود و در همان مرحله نخست از مسابقات حذف شدند اما خاچانوف، تنها تنیسور روس باقیمانده، توانست به فینال رقابت‌ها صعود کند. او در دیدار نهایی مقابل زورف آلمانی مغلوب شد و مدال نقره گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بازی‌های انفرادی قسمت زنان، بازیکنان روس به عنوانی دست پیدا نکردند اما در قسمت دو نفره مختلط موفق بودند و در دیدار نهایی این رقابت‌ها، یک مسابقه کاملا روسی برگزار کردند. زوج روبلف و پاولیچنکووا مقابل زوج کاراتسف و وسنینا قرار گرفتند که در نهایت روبلف و پاولیچنکووا با غلبه بر هموطنانشان موفق شدند مدال طلا را به دست آورند و به این ترتیب با کسب یک طلا و یک نقره، عملکردی موفق برای تیم کمیته المپیک روسیه در این بخش به ثبت رسید.

تیم کرواسی و سوئیس نیز با کسب یک طلا و یک نقره در رده دوم قرار گرفتند. تیم کرواسی در مسابقه فینال دو نفره آقایان دو تیم داشت و ضمن کسب یک طلا و یک نقره در این بخش، موفق شد برای نخستین بار مدال طلای تنیس المپیک را برای کشور خود به ارمغان بیاورد.

اسپانیا در این دور از رقابت‌ها و در غیاب نادال نتوانست درخشش همیشگی را داشته باشد و پابلو کارنیو بوستا، نماینده اسپانیا در این رقابت‌ها، موفق شد مدال برنز کسب کند. او در دیدار رده‌بندی، جوکوویچ، مرد شماره ۱ جهان، را از پیش رو برداشت و نام خود را در تاریخ رقابت‌های المپیک ثبت کرد.

نمایندگان دیگر تیم‌های مطرح دنیا مانند آمریکا بریتانیا و آرژانتین هم در این مسابقات عملکرد موفقی نداشتند و از کسب مدال بازماندند.

بیشتر از تنيس