سیتسیپاس یونانی در تنیس المپیک هم ناموفق ماند

سیتسیپاس، مرد شماره چهار تنیس جهان و شانس سوم قهرمانی در این مسابقات، ست اول را ۶-۲ پیروز شد

سیتسیپاس در انتهای ست دوم از ناحیه پا هم آسیب‌ دید و به‌سختی و با درد فراوان به کار ادامه داد - Tiziana FABI / AFP

استفانوس سیتسیپاس، تنیسور یونانی، به ناکامی خود در مسابقات بین‌المللی تنیس ادامه داد و بازهم در یک رقابت مهم نتوانست به مراحل پایانی صعود کند.

سیتسیپاس امیدوار بود بتواند در رقابت‌های المپیک اولین بار در تاریخ برای کشورش در رشته تنیس مدالی به دست آورد اما با شکست از اوگو اومبر فرانسوی، از دور مسابقات کنار رفت و از راهیابی به جمع هشت تنیسور برتر مسابقات بازماند.

سیتسیپاس، مرد شماره چهار تنیس جهان و شانس سوم قهرمانی در این مسابقات، ست اول را ۶-۲ پیروز شد اما در دو ست بعدی ۷-۶ و۶-۲ از نفر بیست‌وهشتم جهان شکست خورد. سیتسیپاس در انتهای ست دوم از ناحیه پا هم آسیب‌ دید و به‌سختی و با درد فراوان به کار ادامه داد. به نظر می‌رسد سیتسیپاس پس از ناکامی در دیدار پایانی رقابت‌های رولان گاروس و به دست نیاوردن قهرمانی در این رقابت‌ها، روحیه خود را از دست داده و این موضوع در کیفیت بازی او تاثیر گذاشته است.

در دیگر مسابقات مهم برگزار شده در قسمت مردان باید به رقابت مدودف از روسیه و فونینی از ایتالیا اشاره کرد که مدودف موفق شد در یک بازی دشوار و در سه ست از سد این حریف سرسخت بگذرد و به جمع هشت تنیسور پایانی این مسابقات راه یابد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نکته قابل توجه در رقابت‌های تنیس المپیک امسال، گرمای زیاد در شهر توکیو است که مشکلات زیادی را برای بازیکنان تنیس به وجود آورده است. در جریان بازی مدودف و فونینی هردو تنیسور با مشکل روبه‌رو شدند و به خصوص مدودف که گرمازده شده بود، بارها از داور تقاضا کرد بازی را متوقف کند. این اتفاق در تنیس زنان نیز رخ داد و پائولو بادوسا از اسپانیا به دلیل گرمازدگی مجبور شد از ادامه مسابقه انصراف دهد و وندروسووا از چک به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

 از دیگر مسابقات مهم مردان در این مرحله می‌توان به پیروزی زورف از آلمان، بوستا از اسپانیا و همچنین خاچانوف از روسیه اشاره کرد اما اندی ماری بریتانیایی هم در این دور از رقابت‌های المپیک بدون کسب هیچ عنوانی به کار خود پایان داد و رویای بردن چهارمین مدال المپیک برای او همین‌جا به پایان رسید. به‌احتمال زیاد این رقابت‌ها یکی از آخرین مسابقاتی بود که او در آن حضور داشت.

ماری که به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه چهار سر ران،  از مسابقات انفرادی کناره‌گیری کرده بود، تصمیم داشت با قهرمانی در رقابت‌های دو نفره دست پر به کشورش بازگردد اما تیم دو نفره بریتانیا متشکل از ماری و سالزبری مقابل تیم باتجربه و کارکشته کرواسی متشکل از چیلیچ و دودیج قرار گرفتند و در سه ست و با نتایج نزدیک ۶-۴ ،۷-۶ و۱۰-۷ مسابقه را واگذار کردند و از دور مسابقات کنار رفتند.

در بازی‌های برگزار شده در بخش زنان نیز در مهم‌ترین مسابقه الینا اسویتولینا از اوکراین و شانس چهارم قهرمانی در این رقابت‌ها با غلبه بر کامیلا جورجی ایتالیایی در دو ست متوالی با نتایج مشابه ۶-۴ موفق شد به دیدار نیمه‌نهایی رقابت‌ها صعود کند. کامیلا جورجی در مرحله قبلی رقابت‌ها توانسته بود پلیشکووا، نفر هفتم تنیس جهان از چک، را مغلوب کند.

بیشتر از تنيس