تست کرونای مهدی پیرجهان، دونده المپیکی ایران مثبت شد

قرار است دوباره طی دو روز آینده از او تست گرفته شود

مهدی پیرجهان، دونده المپیکی ایران به دلیل تست مثبت کرونا المپیک را از دست داد - عکس از انتخاب

در حالی که ورزشکاران تیم دومیدانی ایران یکشنبه شب ایران را به مقصد توکیو ترک کردند، مهدی پیرجهان یکی دیگر از اعضای این تیم، به دلیل تست مثبت کرونا نتوانست تیم را همراهی کند و از شرکت در المپیک توکیو باز ماند.

به گزارش ایرنا، با توجه به وضعیت پیرجهان، قرار است طی دو روز آینده دوباره از او تست گرفته شود و اگر نتیجه آزمایش منفی شد، وی با پروازی دیگر به ژاپن اعزام شود.

در حال حاضر احسان حدادی، حسن تفتیان و فرزانه فصیحی به‌عنوان اعضای تیم دومیدانی ایران در المپیک حضور پیدا می‌کنند.

در همین رابطه، اشکان اردیبهشت سرپرست گروه نخست اعزامی پزشکی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو، گفت که تمامی ورزشکاران و افراد اعزامی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو قبل از اعزام ۳ تست کووید-۱۹ می‌دهند. یکی ۱۰ روز قبل، دیگری ۷۲ ساعت قبل و نهایتاً ۲۴ ساعت قبل از اعزام، از این افراد آزمایش گرفته می‌شود.

دو تست نخست مهدی پیرجهان منفی بود، اما تست سوم وی مثبت اعلام شده است. با این حال تست سوم بار دیگر تکرار شد، اما نتیجه باز هم مثبت بود. در این وضعیت با توجه به قوانین المپیک توکیو، دیگر امکان اعزام مهدی پیرجهان وجود نداشت.

قرار است تا تست سوم دو روز بعد بار دیگر نیز تکرار شود تا حقی از این ورزشکار ملی ایران ضایع نشود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مهدی پیرجهان، دونده ۴۰۰ متر بامانع ایران با قرار گرفتن در رنکینگ ۳۴ فدراسیون جهانی توانسته بود جواز حضور در المپیک را به دست آورد. 

بر اساس آمار منتشر شده، در مجموع تست کرونای بیش از ۱۳۰ نفر از ورزشکاران و افراد حاضر در المپیک توکیو، تا به حال مثبت اعلام شده است.

مطابق با مقررات در این دوره مسابقات، اگر ورزشکاری تست کرونایش مثبت شود، هیئت مسابقات فرد دیگری را جایگزین او می‌کند. اگر فردی چند مرحله را پشت سر گذاشته باشد و پس از آن تستش مثبت شود، تا همان مرحله برای او در رده‌بندی لحاظ خواهد شد.

بیشتر از ورزش