کرونا به اردوی ژیمناست‌های المپیکی آمریکا هم رسید

با ورود ورزشکاران به ژاپن به‌‌رغم پروتکل‌های سختگیرانه آزمون و سلامت، عده‌ای به کرونا مبتلا شده‌اند

تیم ژیمناستیک زنان آمریکا چهار ورزشکار ذخیره دارد- USA Gymnastics/ Facebook

چند روزی به آغاز بازی‌های المپیک تابستانی توکیو نمانده، ویروس کرونا ورزشکاران بیشتری را مبتلا کرده است.

به گزارش رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر)، دوشنبه صبح کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده اعلام کرد که یکی از ژیمناست‌های زن ذخیره عضو تیم آن کشور، مبتلا به کرونا شده ‌است.

نام آن ژیمناست اعلام نشده است، اما فدراسیون ژیمناستیک آمریکا می‌گوید فعلا برای شرکت در بازی‌ها به آماده‌سازی ادامه می‌دهد.

تیم ژیمناستیک زنان آمریکا چهار ورزشکار ذخیره دارد: کایلا دیچلو، کارا ایکر، اما مالابویو، و لیان ونگ.

این تازه‌ترین نمونه از بحرانی جهانی است که بازی‌های توکیو را یک سال عقب انداخته ‌است. با ورود هزاران ورزشکار، خبرنگار، و افراد دیگر به ژاپن، به‌‌رغم پروتکل‌های سختگیرانه آزمون و سلامت، عده‌ای به کرونا مبتلا شده‌اند.

روز یکشنبه نتیجه آزمون کرونای دست‌کم دو بازیکن تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی مثبت درآمد. این نخستین موارد ابتلای ورزشکاران به ویروس کرونا بود، گرچه ۴۵ نفر که به طریقی با بازی‌های المپیک سروکار دارند (بیشترشان پیمانکار) در سه هفته گذشته مبتلا شده‌اند.

کوکو گاف، تنیس‌باز هفده ساله آمریکایی که پیش‌تر قرار بود رهبری تیم ایالات متحده را بر عهده گیرد، روز یکشنبه آزمون کرونایش مثبت شد. گاف گفت که در مسابقات شرکت نخواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کوکو گاف که در سال جاری و در مسابقات در بخش زنان به دور چهارم رقابت‌های ویمبلدون و یک چهارم نهایی مسابقات آزاد فرانسه راه یافت و از بازیکنان اصلی تیم چهار نفره آمریکا برای تنیس انفرادی زنان بود، نمی‌تواند تیم کشورش را در این مسابقات همراهی کند.

گاف قرار بود جوان‌ترین تنیس‌باز المپیک از سال ۲۰۰۰ تاکنون باشد، اما مانند بسیاری از ستاره‌های دیگر تنیس، بخت حضور در این رقابت‌ها را از دست داد. او قرار بود هم در بخش انفرادی و هم در قسمت دو نفره برای کشورش بازی کند و پس از کناره‌گیری سِرنا ویلیامز، آمریکایی‌ها در این رقابت‌ها به او امید بسیاری داشتند.

به گزارش انجمن المپیک بریتانیا، شش ورزشکار و دو عضو دیگر کاروان ورزشی اعزامی آن کشور به المپیک توکیو، با فردی تماس داشتند که نتیجه آزمون کرونای او سپس مثبت اعلام شد.

فرد مبتلا عضو کاروان ورزشی بریتانیا نیست، ولی روز پنجشنبه در جریان سفر آن هیئت به ژاپن با برخی از اعضای آن در تماس نزدیک بوده است.

«هشت عضو کاروان ورزشی ما بی‌آن‌که خود تقصیری داشته باشند، مجبور شدند از بقیه کاروان جدا شوند.»

بنا بر این گزارش، نتیجه آزمون کرونای هر هشت نفر در فرودگاه منفی بود و از زمان ورود به توکیو هم منفی بوده است.

مارک انگلند، رئیس کاروان ورزشی بریتانیا، گفت: «این خبر ناراحت‌کننده‌ای برای ورزشکاران و کارکنان است، ولی ما کاملا به پروتکل‌های بهداشتی احترام می‌گذاریم. در این مدت به هر شکلی که بتوانیم از آن‌ها حمایت می‌کنیم و امیدواریم به‌زودی تمرین‌هاشان را از سر گیرند.»

بیشتر از ورزش