بانوی اول آمریکا برای شرکت در مراسم افتتاحیه المپیک توکیو وارد ژاپن شد

به دلیل همه‌گیری کووید‌ـ‌۱۹ و وضعیت اضطراری شهر، این رویداد میزبان هواداران نخواهد بود

بانوی اول ایالات متحده که برای حضور در مراسم افتتاحیه المپیک به ژاپن سفر کرده است، قبل از این مراسم با نخست وزیر و ناروهیتو امپراتور ژاپن ملاقات کرد.

به نوشته گاردین، کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرده بود که بانوی اول آمریکا تیم اعزامی به المپیک توکیو را همراهی می‌کند. این تصمیم پس از آن گرفته شد که جو بایدن به دلیل محدودیت‌های ناشی از کووید-۱۹، از سفر به ژاپن صرف نظر کرد. 

بازی‌های المپیک روز جمعه با مراسم افتتاحیه در استادیوم نشنال توکیو، به طور رسمی آغاز می‌شود. در پی ممنوعیت حضور تماشاگران به دلیل همه‌گیری کووید‌-‌۱۹ و وضعیت اضطراری شهر، این رویداد میزبان هواداران نخواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر نیز احتمال شیوع کرونا در میان ورزشکاران و تیم‌های همراه آنان، نگرانی‌هایی را به دنبال داشت. به همین ترتیب، به خانواده ورزشکاران المپیک هم اجازه سفر به توکیو داده نشده است.

در همین راستا، مراسم اهدای مدال‌های المپیک امسال نیز، با سال‌های پیش متفاوت است. گفته شده است برای جلوگیری از سرایت کووید -۱۹، برندگان خودشان باید مدال را به گردن بیاویزند.

محدودیت‌های اخیر به معنای آن است که برخلاف معمول، مدال برندگان رقابت‌ها را یک عضو کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به آن‌ها اهدا نخواهد کرد، بلکه برای اجتناب از سرایت ویروس، برندگان باید خود مدال‌هایشان را از روی سینی بردارند و به گردن بیندازند.

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، روز چهارشنبه ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیر) به رسانه‌های بین‌المللی گفت این اقدام نمایان‌گر «تغییری مهم» در سنت مراسم اهدای مدال‌ها است.

بیشتر از ورزش