المپیک ژاپن تماشاگر خارجی نخواهد داشت

علاقه‌مندان بین‌المللی از سفر به ژاپن و تماشای رقابت‌های المپیک توکیو محروم شدند

BEHROUZ MEHRI / AFP

علاقه‌مندان بین‌المللی از سفر به ژاپن و تماشای رقابت‌های المپیک توکیو محروم شدند. این بازی‌ها پس از یک وقفه دوازده ماهه به دلیل همه‌گیری کرونا، در تابستان پیش رو برگزار خواهد شد و گرچه برگزارکنندگان اصرار دارند که این رویداد برگزار خواهد شد، اکنون تایید شده است که تنها علاقه‌مندان محلی اجازه ورود به محل برگزاری رقابت‌ها را خواهند داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کمیته برگزاری المپیک توکیو در بیانیه‌ای گفت: «برای روشن شدن دارندگان بلیت که در خارج (از ژاپن) زندگی می‌کنند و برای آن که بتوانند برنامه‌های سفر خود را در این مرحله تنظیم کند، طرف‌های مختلف ژاپنی به این نتیجه رسیده‌اند که آنان قادر به ورود به ژاپن در زمان بازی‌های المپیک و پارالیمپیک نخواهند بود.»

گمان می‌رود حدود یک میلیون بلیت به علاقه‌مندان ساکن در خارج ژاپن اختصاص داده شده باشد و برگزارکنندگان المپیک تابستانی توکیو وعده داده‌اند که پول بلیت‌های خریداری شده را به آنها بازگردانند؛ هرچند این کار از طریق «فروشندگان مجاز بلیت» به تماشاچیان خارجی انجام خواهد شد.

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، این تصمیم کمیته برگزاری المپیک ژاپن را «دشوار» خوانده و گفته است «باید تصمیم‌هایی بگیریم که ممکن است نیازمند ازخودگذشتگی تک تک افراد باشد.»

همه‌گیری کووید-۱۹ و محدودیت‌های ناشی از آن، مسایل مالی مربوط به برگزاری این مسابقات را نیز دچار مشکل کرده است. پیش‌بینی می‌شود که ممنوعیت ورود تماشاچیان خارجی به ژاپن ضرری ۵۰۰ میلیون پوندی (نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلار) در پی داشته باشد.

© The Independent

بیشتر از ورزش