رونالدو به تمرینات یووه باز می‌گردد!

پاول ندود، نائب‌رئیس باشگاه یوونتوس، اطمینان خاطر داده که رونالدو در یووه ماندنی است

کریستیانو رونالدو به گفته خودش عاشق فوتبال است و باید در جایی فوتبال بازی کند که در آن احساس آرامش کند - Isabella BONOTTO / AFP

پس از کنار رفتن تیم ملی فوتبال پرتغال از مسابقات یورو ۲۰۲۰ و حذف آن‌ها به دست تیم فوتبال بلژیک، کریستیانو رونالدو ستاره مشهور دنیای فوتبال به همراه خانواده‌اش راهی تعطیلات تابستانی شده است.

او در این رقابت‌ها با زدن ۵ گل و به دلیل اینکه دقایق بیشتری را در میدان حاضر بود توانست بالاتر از پاتریک شیک، مهاجم جوان تیم فوتبال چک، قرار بگیرد و به عنوان بهترین گلزن این رقابت‌ها انتخاب شد.

اما براساس گفته رونالدو او به دنبال این عناوین یا رکوردها نمی‌رود بلکه آن‌ها هستند که رونالدو را تعقیب می‌کنند. رونالدو به گفته خودش عاشق فوتبال است و باید در جایی فوتبال بازی کند که در آنجا احساس آرامش کند. به نظر می‌رسد او یووه را برای این انتخاب کرد، چرا که می‌دانست در سال‌های پایانی فوتبالش می‌تواند به تمام خواسته‌هایش برسد.

اما در این چند سال او از رسیدن به افتخارات گذشته دور مانده است و به نظر می‌رسد همین موضوع مقداری او را ناراحت و نگران کرده است. حتی او به شکل غیرمستقیم نیز پس از پایان رقابت‌های سری آ اعلام کرد که از یووه جدا خواهد شد. رونالدو در این فصل تنها موفق به کسب کوپا ایتالیا به همراه یووه شد. او در این فصل که جام باارزشی را کسب نکردند عنوان آقای گلی لیگ ایتالیا را در سال سوم حضورش در سری آ به دست آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گفته‌ها نشان از این داشت که او راهی یکی از دو تیم پی‌اس‌جی یا منچستریونایتد خواهد شد. حتی سولسشر، سرمربی شیاطین سرخ، نیز نسبت به این موضوع ابراز تمایل کرده بود. باشگاه پاری سن ژرمن نیز که در این فصل خریدهای خوبی داشته است به نظر می‌رسید برای جانشینی احتمالی امباپه به دنبال رونالدو خواهد رفت.

حتی گفته می‌شد ژرژ مندس، مدیر برنامه‌های رونالدو، با سران این باشگاه ثروتمند صحبت‌هایی نیز انجام داده است. اما تا به حال هیچ اقدام جدی از سوی این دو باشگاه برای جذب رونالدو انجام نشده است و دلیل آن دستمزد بالای رونالدو در سال است که به حدود ۶۰ میلیون یورو می‌رسد. بدین ترتیب به نظر می‌رسد رونالدو راهی جز ماندن در تیم فوتبال یووه نخواهد داشت.

تاکنون نیز هیچ ادعایی از سوی باشگاه ایتالیایی مبنی بر جدایی یا انتقال رونالدو به تیم دیگری مطرح نشده است و تا یک هفته دیگر نیز تمرینات این تیم آغاز خواهد شد. او تا تابستان ۲۰۲۲ با یووه قرارداد دارد و مندز از چند روز پیش در تورین ایتالیا حضور دارد و با سران یووه سر تمدید قرارداد رونالدو تا تابستان ۲۰۲۳ در حال مذاکره است. شرایط رونالدو به شرایط مسی در بارسلونا بسیار شبیه است و به نظر می‌رسد رونالدو نیز برای اطمینان خاطر از حضورش در یووه باید مبلغ قرارداد خود را کاهش دهد تا بتواند قرارداد بلندمدتی را با یووه امضا کند.

پاول ندود، نائب‌رئیس باشگاه یوونتوس، نیز اطمینان خاطر داده است که رونالدو در یووه ماندنی است. رونالدو که به همراه خانواده‌اش در حال سپری کردن تعطیلات در کشتی اختصاصیش در شهر مایورکا است می‌بایست تا چند روز دیگر به تمرینات یووه اضافه شود و بدین ترتیب انتقال او به تیم‌های مطرح اروپایی به احتمال زیاد منتفی است. الگری، سرمربی جدید یوونتوس، از ماندن رونالدو در این تیم خوشحال نخواهد شد چراکه بارها پیش از قبول سمتش در این تیم عنوان کرده بود که دلایل نتیجه نگرفتن یووه در فصل قبل حضور رونالدو بوده است و پیرلو مجبور بوده به دلیل حضور او در ترکیب اصلی برنامه‌های تاکتیکی خود را عوض کند. حال باید دید با ماندن رونالدو در یووه رابطه بین آن‌ها به کجا خواهد رسید و شاید باید منتظر نیمکت‌نشینی رونالدو در یووه نیز باشیم.  

بیشتر از فوتبال