۶۵ درصد آمریکایی‌ها به وجود فرازمینی‌ها باور دارند

این نظرسنجی کمی پیش از انتشار گزارش اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده درباره پدیده اشیای پرنده ناشناخته، انجام شده است

۸۷ درصد آمریکایی‌ها «بشقاب‌پرنده‌»ها را تهدیدی عمده علیه امنیت ملی نمی‌بینند-Mariana SUAREZ / AFP

بر اساس یک نظرسنجی جدید تقریبا دوسوم آمریکایی‌ها معتقدند در فراسوی زمین، حیات موجودات فرازمینی وجود دارد.

نظرسنجی شرکت تحقیقاتی ‌پیو، از شرکت‌کنندگان در آن نظرسنجی خواسته است تا درباره وجود حیات هوشمند در سیارات دیگر، بهترین حدس‌شان را اعلام کنند. ۶۵ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که چنین حیاتی وجود دارد، ۳۴ درصد گفته‌اند وجود ندارد، و ۲ درصد از پاسخ دادن خودداری کرده‌اند.

این نظرسنجی کمی پیش از انتشار گزارش اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده درباره پدیده اشیای پرنده ناشناخته، انجام شده است.

کمی بیش از نصف شرکت‌کنندگان در نظرسنجی (۵۱ درصد) می‌گویند که اجسام پرنده ناشناخته‌ موجود در فیلمی که باعث انتشار گزارش فوق‌ شد، احتمالا شاهدی است بر وجود زندگی فرازمینی‌ها.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از این رقم ۵۱ درصدی، ۴۰ درصد گفتند که ویدیوها «احتمالا» شاهدی بر زندگی فرازمینی است، و ۱۱ درصد گفتند که «قطعا» شاهدی بر وجود آن است.

در مقابل، ۳۶ درصد گفتند که ویدیو احتمالا نمی‌تواند شاهدی باشد بر وجود حیات فرازمینی‌ها، و ۱۱ درصد گفتند قطعا اثبات چنین مسئله‌ای نیست.

باور به وجود موجودات فرازمینی، روزگاری یک تئوری توطئه حاشیه‌ای تلقی می‌‌شد، اما تحقیقات رسمی درباره این پدیده هوایی توضیح‌ناپذیر از سوی دولت آمریکا، گواهی است بر تغییر دیدگاه‌ها درباره این موضوع.

به‌‌رغم تصاویر محبوبی که هالیوود ترسیم کرده است، شاید حیرت‌آور باشد که ۸۷ درصد آمریکایی‌ها «بشقاب‌پرنده‌»ها را تهدیدی عمده علیه امنیت ملی نمی‌بینند. تنها ۱۰ درصد از آنان معتقدند که بشقاب‌پرنده‌ها تهدید عمده‌اند، و تنها یک‌چهارم معتقدند که موجودات بیگانه فضایی صلح‌طلب هستند.

مردان بیش از زنان، با نرخ ۷۰ درصد در مقابل ۶۰ درصد، تمایل بیشتری به باور به وجود زندگی فرازمینی‌ها دارند.

بیش از سه‌چهارم افراد زیر ۳۰ سال و ۵۷ درصد از افراد بالای ۵۰ سال، نیز به وجود آنان باور دارند.

گزارش رسمی دولت آمریکا درباره موجودات فرازمینی که در اواخر ژوئن از سوی دفتر مدیر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا منتشر شد، بی‌نتیجه و فاقد یافته‌های قطعی بود.

این گزارش می‌گوید که از سال ۲۰۰۴ به این سو، ۱۴۳ مورد مشاهده «بشقاب‌پرنده» (UFO) یا اجسام پرنده ناشناس ثبت شده است که توضیحی برایشان وجود ندارد، و از این مجموع، در ۲۱ گزارش در پیوند با ۱۸ واقعه،‌‌ به پدیده‌های ناشناخته‌ای اشاره شده است که فراتر از ظرفیت فنی شناخته‌شده آمریکا بوده‌اند.

این گزارش که به کنگره آمریکا فرستاده شده و در اختیار عموم نیز قرار گرفته است، گمانه‌زنی‌ها درباره وجود حیات در ماورای منظومه شمسی ما را تقویت کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان