برزیل به فینال «کوپا آمِریکا» رسید

تیم آرژانتین نیز که این روزها نتایج بسیار خوبی را در رقابت‌های کوپا آمریکا کسب کرده است، حالا به همراه مسی در نیمه‌نهایی حضور دارد

در نیمه دوم، تیم پرو برای جبران گل خورده تلاش فراوانی کرد اما بازی با همین تک گل به سود برزیل به پایان رسید - MAURO PIMENTEL / AFP

رقابت‌های «کوپا آمِریکا» امسال در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود که تحت‌الشعاع مسابقات یورو ۲۰۲۰ قرار گرفته و بیشتر نگاه‌ها به رقابت‌های قاره سبز دوخته شده است. تیم فوتبال برزیل که ۹ دوره قهرمانی این مسابقات را در کارنامه دارد، بامداد امروز مقابل تیم پرو قرار گرفت و موفق شد با تک گل لوکاس پاکتا پیروز مسابقه باشد و به دیدار پایانی رقابت‌ها صعود کند.

برزیل در این رقابت‌ها به صورت ناگهانی میزبان مسابقات شد. پیش از این قرار بود این رقابت‌ها به طور مشترک در دو کشور کلمبیا و آرژانتین برگزار شود که به دلیل بروز یکسری مشکلات بین این دو کشور، مسابقات به برزیل منتقل شد.

برزیل در بازی مقابل پرو با تمامی نفرات خود حاضر بود و فقط ژسوس را به دلیل اخراج در بازی قبلی مقابل شیلی، در اختیار نداشت. در این مسابقه نیمار بازهم فوق‌العاده ظاهر شد و با نفوذ به داخل محوطه جریمه تیم پرو و دادن پاسی زیبا به پاکتا، تک گل برزیل در این مسابقه را سبب شد.

در نیمه دوم، تیم پرو برای جبران گل خورده تلاش فراوانی کرد اما بازی با همین تک گل به سود برزیل به پایان رسید. برزیل در سال ۲۰۱۹ نیز در این رقابت‌ها به قهرمانی رسیده بود و به عنوان مدافع این مقام، باید با برنده بازی آرژانتین و کلمبیا دیدار پایانی را برگزار کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیمار در پایان بازی گفت: «از رسیدن به دیدار پایانی بسیار خوشحالم. ما در این رقابت‌ها عملکرد خوبی داشتیم و مستحق رسیدن به دیدار پایانی بودیم. فردا من طرفدار آرژانتین خواهم بود چرا که تیمشان را دوست دارم. از آن‌ها حمایت می‌کنم چون دوستانی در آنجا دارم اما در هر صورت ما قهرمان خواهیم شد.»

تیم آرژانتین نیز که این روزها نتایج بسیار خوبی را در رقابت‌های کوپا آمریکا کسب کرده است، حالا به همراه مسی در نیمه‌نهایی حضور دارد. مسی در مسابقات قبلی برای آرژانتین فوق‌العاده ظاهر شد و توانست در این رقابت‌ها چهار گل به ثمر برساند و تا اینجای کار آقای گل رقابت‌ها نیز باشد.

آرژانتینی‌ها در بازی قبل اکوادور را با سه گل شکست دادند و به مسابقه نیمه‌نهایی پا گذاشتند. در آن سو نیز تیم فوتبال کلمبیا موفق شد اروگوئه، پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها با ۱۵ عنوان قهرمانی را در ضربات پنالتی از گردونه رقابت‌ها کنار بزند و حریف آرژانتین در نیمه‌نهایی باشد.

اروگوئه از سال ۲۰۱۱ به این طرف که آخرین قهرمانی خود را در این مسابقات به دست آورد، دیگر موفق نشد به دیدار نیمه‌نهایی صعود کند. دیدار دو تیم آرژانتین و کلمبیا در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های کوپا آمریکا بامداد چهارشنبه برگزار خواهد شد و پیروزی احتمالی آرژانتین در این مسابقه می‌تواند فینال جذاب آرژانتین-برزیل را رقم بزند.

بیشتر از فوتبال