ژوزه مورینیو وارد شهر رم شد

مورینیو امیدوار است تا بتواند تیم رم را دوباره به روزهای درخشانش بازگرداند و جزو مدعیان قهرمانی در سری آ قرار گیرد

مورینیو : «امیدوارم فینال یورو ۲۰۲۰ بین تیم‌های ایتالیا و انگلستان برگزار شود چراکه فوتبال زیبایی را به نمایش می‌گذارند» - Filippo MONTEFORTE / AFP

ژوزه مورینیو، سرمربی مشهور پرتغالی، که چند ماه پیش از سمت مربیگری باشگاه تاتنهام اخراج شده بود چندی پیش هدایت تیم آ.س. رم ایتالیا را به عهده گرفت.

او که با هواپیمای اختصاصی از زادگاهش شهر ستوبال به شهر رم رسیده بود با استقبال مسئولان باشگاه رم مواجه شد. هواداران تیم فوتبال رم نیز در مسیر فرودگاه تا کمپ تمرینی باشگاه از او استقبال کردند و به او خوش‌آمد گفتند. مورینیو نیز با در دست داشتن شال مخصوص هواداری تیم رم، عشق و علاقه خود به تیم و هواداران را ابراز داشت.

مورینیو دو سال پیش و در پی اخراج از باشگاه منچستر یونایتد به سرمربیگری تاتنهام منصوب شد اما حضور یک سال و نیمه او در باشگاه تاتنهام نیز مفید نبود و او نتوانست جامی را برای این باشگاه لندنی به دست آورد و از این تیم نیز کنار گذاشته شد.

مورینیو که پیشینه مربیگری در سری آ و تیم اینتر را در کارنامه خود دارد امیدوار است تا بتواند تیم رم را دوباره به روزهای درخشانش بازگرداند و جزو مدعیان قهرمانی در سری آ قرار گیرد. تیم آ.اس. رم در فصل گذشته با مربیگری فونسکا جایگاهی بهتر از رتبه هفتم به دست نیاورد و نتوانست سهمیه‌ای برای رقابت‌های اروپایی در فصل آینده کسب کند. هنریک میخیتاریان که از بازیکنان تاثیرگذار رم در چند فصل اخیر بوده است و به تازگی قرارداد خود را با باشگاه تمدید کرد خاطره چندان خوشی از این سرمربی پرتغالی ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هر دو زمانی در منچستر حضور داشتند و مورینیو که اعتقاد خاصی به بازی میخیتاریان نداشت موجبات خروج او از باشگاه و انتقالش به باشگاه آرسنال را رقم زد. از این رو میخیتاریان باید نگران حضور مورینیو در باشگاه رم باشد. فرانچسکو توتی، اسطوره و بهترین گلزن تاریخ باشگاه رم، معتقد است که بهترین مربی جهان را استخدام کرده‌اند. او که از حضور مورینیو در رم خوشحال است، گفت: «بسیار ناراحتم که نتوانستم در دوران ورزشی‌ام زیر نظر او فوتبال بازی کنم. نیاز به تعریف از او نیست و زمانی که اینجا باشد خودش می‌تواند حرف خودش را بزند.»

مورینیو پس از اخراج از تاتنهام به کارشناسی مسابقات فوتبالی نیز می‌پرداخت، او حالا معتقد است که نسبت به گذشته مربی بهتری شده است و بعد از قهرمانی سه‌گانه با اینتر در این ۱۰ سال اتفاقات خوب و بد زیادی را تجربه کرده است. حضور موفق در رئال، بازگشت به چلسی و قهرمانی در لیگ جزیره و سپس حضور در یونایتد و تاتنهام تجربیاتی را در اختیار او قرار داده تا بتواند با انگیزه‌ای بیشتر به ادامه مسیر بپردازد. او مدعی شد در مورد رم نیز اطلاعات بسیارخوبی دارد چراکه در زمان حضورش در باشگاه اینتر، رم یکی از رقبای آن‌ها بود و برای کسب قهرمانی با اینتر رقابت نزدیکی داشت.

مورینیو حتی در مورد مسابقت یورو نیز اظهارنظر کرد و گفت امیدوار است فینال بین تیم‌های ایتالیا و انگلستان برگزار شود چراکه فوتبال زیبایی را به نمایش می‌گذارند. او همچنین مدعی شد که ایتالیا برای قهرمانی در این مسابقات از شانس خوبی برخوردار است و مانچینی عملکرد بی‌نظیری در این تیم داشته است. مورینیو اذعان داشت با اینکه در تیم رم حضور دارد و بازیکنانش در تیم ملی ایتالیا بازی می‌کنند اما دوست دارد انگلستان قهرمان رقابت‌های یورو شود و هری کین جام قهرمانی را بالای سر ببرد. 

بیشتر از فوتبال