ستاره تیم فوتبال ایتالیا شش ماه خانه‌نشین شد

غیبت مدافع مرکزی ایتالیا، کار مانچینی را در بازی مقابل اسپانیا سخت خواهد کرد

اسپیناتزولا مدافع مرکزی تیم فوتبال ایتالیا در جریان بازی مقابل بلژیک به شدت آسیب دید-  STUART FRANKLIN / POOL / AFP

تیم فوتبال ایتالیا که روز سه‌شنبه در جریان رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ در دیدار نیمه‌نهایی مقابل تیم فوتبال اسپانیا قرار خواهد گرفت یکی از بهترین بازیکنان خود را در اختیار نخواهد داشت.

اسپیناتزولا مدافع مرکزی تیم فوتبال ایتالیا که در این مسابقات دو بار به عنوان بهترین بازیکن زمین نیز انتخاب شده بود در جریان بازی مقابل بلژیک به شدت آسیب دید و مانچینی مجبور به تعویض این بازیکن شد. پس از پایان مسابقه و آزمایشات انجام‌شده مشخص شد این بازیکن دچار پارگی تاندون آشیل پا شده است که جزو بدترین آسیب‌های ورزشی به شمار می‌رود. این آسیب حتی به مراتب از پارگی رباط صلیبی نیز برای ورزشکاران خطرناک‌تر است و ممکن است به عمر حضور حرفه‌ای یک ورزشکار در مسابقات پایان دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا به گفته پزشک تیم ملی ایتالیا، اسپیناتزولا تا شش ماه قادر به حضور در مسابقات فوتبال نخواهد بود و این موضوع کار را برای ایتالیا در بازی مقابل اسپانیا سخت خواهد کرد. بدین ترتیب باید شاهد حضور دو مدافع اصلی باشگاه یوونتوس یعنی بونوچی و کیه لینی در تیم ایتالیا و کنار یکدیگر باشیم اما مانچینی با توجه به از دست دادن این مدافع ارزشمند به نظر نمی‌رسد نگرانی چندانی داشته باشد، چراکه ایتالیا در این مسابقات نشان داده که متکی به یک بازیکن خاص نیست.

آن‌ها مانند سال‌های دور بازیکن بزرگ و صاحب‌نام را در دنیای فوتبال در اختیار ندارند و تیم ایتالیا در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ با یک اتحاد تیمی بی‌نظیر با اندیشه‌های مانچینی در نیمه‌نهایی مسابقات حاضر شده است و تحسین طرفداران فوتبال را نیز به همراه داشته است. لوییس انریکه، سرمربی تیم فوتبال اسپانیا، با تمامی این موضوعات معتقد است که آن‌ها برای بازی مقابل ایتالیا کاملا آماده هستند. انریکه پیشینه حضور در سری آ ایتالیا به عنوان سرمربی را در کارنامه دارد و به نظر می‌رسد شناخت خوبی از فوتبال ایتالیا به دست آورده است.

او به مدت ۲ سال سرمربی تیم فوتبال آ.اس. رم ایتالیا بود و در این دو سال نتایج ضعیفی را با این تیم کسب کرد که در نهایت به اخراجش  منجر شد. فدریکو کیه زا نیز که در این مسابقات برای ایتالیا درخشان ظاهر شده است در مورد آسیب‌دیدگی اسپیناتزولا گفت: «من واقعا برای اسپیناتزولا متاسفم که دچار چنین مصدومیتی شد. او این مسابقات عالی را پشت سر می‌گذاشت و بازیکن بسیار مهم و تاثیرگذاری برای ما بود. من بسیار برای این موضوع ناراحتم زیرا در تیم، همه ما مانند برادر هستیم و از دست دادن یک برادر خوب نیست. آرزو می‌کنم و امیدوارم که او سریع‌تر بهبود پیدا کند. او بازیکنی فوق‌العاده و در واقع یک قهرمان است. دلم برای او تنگ خواهد شد. ما باید سعی کنیم که به فینال برسیم تا او را شاد کنیم و قهرمانی را به او تقدیم کنیم.» کیه زا در بازی نیمه‌نهایی مقابل دوست و هم‌بازی خود در تیم یووه یعنی آلوارو موراتا قرار خواهد گرفت.   

بیشتر از فوتبال