فدرر روزبه‌روز آماده‌تر می‌شود

راجر فدرر با پیروزی مقابل کمرون نوری بریتانیایی به مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های تنیس ویمبلدون راه یافت

فدرر تا‌به‌حال موفق شده است ۶۹ بار در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های گرند اسلم حضور داشته باشد‌ـ Ben STANSALL / AFP

روز ششم رقابت‌های تنیس ویمبلدون با پیروزی راجر فدرر در قسمت مردان و اشلی بارتی در قسمت زنان پیگیری شد.

راجر فدرر سوئیسی، مرد شماره هشت تنیس جهان که در مرحله دوم رقابت‌ها به‌راحتی و در سه ست از سد گسکه فرانسوی عبور کرده بود، در مرحله سوم به مصاف کمرون نوری از بریتانیا رفت. فدرر در این مسابقه نسبت به دو مسابقه قبلی خود نمایش بهتری داشت و در دو ست اول، با زدن سرویس‌های فوق‌العاده کار را برای حریف بریتانیایی سخت کرد. 

او در دو ست اول با نتایج مشابه ۶-۴ پیروز شد اما در ست سوم، در حالی که ۵-۳ پیش بود و فقط یک گیم تا پیروزی فاصله داشت، کمرون نوری با زدن ضربات کوتاه در گوشه‌های زمین، فدرر ۳۹ ساله را زیر فشار گذاشت و موفق شد گیم‌های از دست رفته را بازگرداند و ست را ۷-۵ پیروز شود. این بازی به ست چهارم کشیده شد و فدرر سعی کرد تا در این ست، اشتباهات خود را کاهش دهد. شاید تجربه بالای او در تصمیم‌گیری سریع و تغییر روش بازی به او کمک کرد تا در ست چهارم نیز با نتیجه ۶-۴ پیروز شود. بدین ترتیب او پیروز این مسابقه لقب گرفت و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته فدرر، او حالا می‌تواند با خیالی آسوده‌تر به رقابت‌ها ادامه دهد. وی در پایان مسابقه وقتی گزارشگر داخل زمین از او سوال کرد که آیا در هفته اول پیشرفتی داشته است، گفت: «بدون شک احساس بهتری دارم و مهم‌تر از همه این است که در محیط باز مسابقه دادم. از اینکه در این مرحله‌ام، واقعا خوشحالم. من آخرین مسابقه گرند اسلم پیش از ۴۰ سالگی را برگزار می‌کنم و تا همین‌جا هم برای من مثل یک پاداش است. نمی‌دانم تا کجا پیش خواهم رفت اما همین‌ که هنوز بازی می‌کنم مایه افتخار است.»

فدرر با این پیروزی رکورد دیگری را نیز به ثبت رساند. او تا به حال موفق شده است ۶۹ بار در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های گرند اسلم حضور داشته باشد. فدرر پس از غلبه بر کمرون نوری، مجموع پیروزی‌های خود را در مسابقات تنیس به عدد یک هزار و ۲۵۰ رساند و پایین‌تر از جیمی کانرز آمریکایی با یک هزار و ۲۷۴ پیروزی، در مکان دوم جهان قرار گرفت.

در دیگر مسابقه حساس قسمت مردان، دنیل مدودف، مرد شماره دو تنیس جهان، موفق شد در یک بازی سخت و دشوار مارین چیلیچ کروات را در پنج ست مغلوب و به دور یک هشتم نهایی صعود کند.

در قسمت زنان نیز اشلی بارتی استرالیایی، نفر اول جهان و شانس نخست قهرمانی در این رقابت‌ها، توانست در دو ست متوالی، سینیاکووا از چک را شکست دهد و راهی دور یک چهارم نهایی مسابقات شود. او در دور بعدی، در یک بازی سخت باید مقابل کریچیکووا، قهرمان مسابقات رولان گاروس از چک، قرار بگیرد.

بیشتر از تنيس