حذف فدرر از مسابقات تنیس در سوئیس

فدرر پس از شکست مقابل آندوخار گفت که از خودش انتظار بیشتری داشته و می‌بایست بازی بهتری به نمایش می‌گذاشته است

راجر فدرر در مسابقات تنیس ژنو در کشور سوئیس - Fabrice COFFRINI / AFP

راجر فدرر، تنیسور ۴۰ ساله سوئیسی و یکی از اسطوره‌های تنیس جهان که عناوین بسیار زیادی را کسب کرده است و ۲۰ عنوان گرند اسلم در کارنامه خود دارد، پس از سه ماه دوری از مسابقات، در رقابت‌های تنیس ژنو حاضر شد.

او پس از ۱۴ ماه دوری از مسابقات تنیس، ابتدا در ماه مارس به تور مسابقات بازگشت و در مسابقات تنیس دوحه حضور داشت و پس از حذف در دور دوم مسابقات مقابل نیکولوز باسیلاشویلی، اعلام کرد که تا شروع مسابقات المپیک و ویمبلدون در هیچ مسابقه‌ای شرکت نخواهد کرد. اما پس از انتشار این خبر، او از تصمیم خود صرف‌نظر کرد و بر آن شد تا فقط برای آمادگی بیشتر پیش از این مسابقات، در یکسری از رقابت‌ها حضور داشته باشد.

برای کسب آمادگی بیشتر، فدرر اذعان داشت که به دلیل نبود مسابقات مناسب روی زمین‌های چمن تا پیش از شروع مسابقات گرند اسلم در کشور انگلستان، در تعدادی از مسابقات زمین‌های خاکی حضور خواهد داشت و اعلام کرد که در مسابقات تنیس آزاد فرانسه نیز شرکت می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسابقات تنیس ژنو از دو روز پیش در کشور سوئیس آغاز شد. فدرر که در جدول رده‌بندی تنیس‌بازان جهان در رتبه هشتم قرار دارد، در این رقابت‌ها شانس اول قهرمانی محسوب می‌شد. او در مسابقه نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شد و در مرحله دوم مسابقات، مقابل پابلو آندوخار اسپانیایی قرار گرفت و در حالی که نمایش نسبتا خوبی نیز از خود نشان داد، کار را در سه ست به حریف اسپانیایی خود واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.

فدرر ست اول و سوم را با نتایج مشابه ۶-۴ واگذار کرد و ست دوم را نیز ۶-۴ پیروز شد. اما این مسابقه نشان داد که او به زمان و مسابقات بیشتری احتیاج دارد تا بتواند خود را در شرایط رقابت سخت قرار دهد.

فدرر پس از شکست مقابل آندوخار گفت که از خودش انتظار بیشتری داشته و می‌بایست بازی بهتری به نمایش می‌گذاشته است. او از برگزارکنندگان مسابقات به دلیل حذف زودهنگام از این رقابت‌ها عذرخواهی کرد و از ناراحتی تماشاگران برای این موضوع، ابراز تأسف کرد و گفت: «باید این موضوع را پذیرفت که من در این نوع زمین‌ها زیاد شانسی ندارم و در این مسابقه نیز این احساس را داشتم که در حال تمرین هستم تا بتوانم بهتر بازی کند. اما مسابقات در هر جایی متفاوت است و نشان می‌دهد که شما چه ضعف‌هایی دارید و باید برای رفع آن‌ها بازهم تلاش کنید.»

او به این موضوع اشاره کرد که نکته امیدوارکننده این است که دوباره می‌تواند تنیس بازی کند و از نظر جسمانی نسبت به مسابقات دوحه احساس بهتری دارد. او همچنین به حضور در مسابقات هفته آینده در پاریس پرداخت و گفت: «می‌دانم که قرار نیست فاتح مسابقات رولند گاروس شوم اما بعید می‌دانم در ۵۰ سال اخیر کسی توانسته باشد در سن ۴۰ سالگی در این مسابقات حاضر شود و این برای من بسیار مهم است.»

 فدرر در سال ۲۰۰۹ موفق شد تا در غیاب نادال در بازی پایانی این مسابقات به قهرمانی برسد. او رکورددار قهرمانی در مسابقات گرند اسلم ویمبلدون است که روی زمین‌های چمن برگزار می‌شود و تاکنون هشت بار این عنوان را به دست آورده است. آخرین قهرمانی فدرر در مسابقات ویمبلدون به سال ۲۰۱۷ بازمی‌گردد که در بازی نهایی موفق شد مارین چیلیچ کروات را شکست دهد.   

بیشتر از ورزش