خوش شانسی فدرر در مرحله اول رقابت‌های ویمبلدون

فدرر با اشتباهات فراوان و زدن ضربات خارج از زمین در خطر حذف از رقابت‌ها قرار داشت

دلجویی فدرر از مانارینو در هنگام آسیب دیدگی - Adrian DENNIS / AFP

روز گذشته، مرحله نخست مسابقات ویمبلدون پیگیری شد و در بازی‌های مهم برگزار شده این روز، راجر فدرر سوئیسی، مرد شماره هشت تنیس جهان، با انصراف مانارینوی فرانسوی به دلیل آسیب‌دیدگی پیش از شروع ست پنجم مسابقه، پیروز مسابقه لقب گرفت و به دور دوم رقابت‌ها صعود کرد.

فدرر در ست اول نمایش خوبی دشت و ۶-۴ پیروز شد اما در ست‌های دوم و سوم پر اشتباه ظاهر شد و با نتایج ۷-۶ و ۶-۳ ست‌ها را واگذار کرد. او که با اشتباهات فراوان و زدن ضربات خارج از زمین در خطر حذف از رقابت‌ها قرار داشت، ست چهارم را پرقدرت آغاز کرد و در حالی که ۴-۲ پیش بود، مانارینو لیز خورد و به زمین افتاد و به شدت از ناحیه زانو آسیب دید.

فدرر ست چهارم را ۶-۲ پیروز شد و دو تنیسور باید برای مشخص شدن برنده این بازی ست پنجم را هم بازی می‌کردند که مانارینو به دلیل شدت آسیب‌دیدگی از ادامه مسابقه انصراف داد و فدرر مسابقه اول خود را با عملکردی ضعیف در مقابل بازیکنی نه چندان قوی به پایان رساند و راهی دور دوم رقابت‌ها شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از دیگر مسابقات مهم مردان در این مرحله می‌توان به پیروزی بازیکنانی مانند زورف، شاپووالف و دانیل مدودف اشاره کرد که به دور دوم رقابت‌ها راه یافتند. ادامه بازی نیک کیریوس استرالیایی مقابل اومبر فرانسوی هم در حالی که در ست شماری دو بر یک عقب بود، به دلیل نزدیک شدن ساعت خاموشی شهر لندن به روز بعد موکول شد. کیریوس در این مسابقه به شدت نسبت به وضعیت زمین معترض بود و ادعا می‌کرد که اینجا زمین چمن است و سرعت توپ باید زیاد باشد اما مسئولان مسابقه سرعت زمین را کاهش داده‌اند.

این اعتراض به وضعیت زمین فقط مختص او نبود و در قسمت زنان نیز اتفاق عجیبی افتاد. سرنا ویلیامز که تاکنون در مسابقات تنیس ۲۳ عنوان گرند اسلم به دست آورده و به ملکه تنیس نیز مشهور شده است، تنها چند دقیقه پس از شروع مسابقه با حریف جوان و اهل بلاروس یعنی ساسنوویچ، لیز خورد و به شدت آسیب دید. البته به نظر می‌رسید که او از ناحیه ران پای راست  قبلا آسیب دیده بود و این سرخوردن باعث شد تا مصدومیتش تشدید شود. او با چشمانی اشک‌بار و در حالی که مورد تشویق تماشاگران حاضر در استادیوم قرار گرفته بود، زمین مسابقه را ترک کرد و از ادامه مسابقه انصراف داد و بدین ترتیب رویای کسب بیست‌وچهارمین عنوان گرند اسلم برای او محقق نشد.

وضعیت زمین وآسیب‌دیدگی سرنا و مانارینو اعتراض اکثر بازیکنان حاضر در این مسابقات را در پی داشت. آن‌ها معتقدند بسته شدن سقف ورزشگاه در هنگام بارندگی، رطوبت زمین چمن را بیشتر می‌کند. اندی ماری و راجر فدرر نیز به این موضوع اشاره کردند و معتقدند که مسئولان برگزاری رقابت‌ها باید تا پایان این مسابقات راهکاری برای این موضوع پیدا کنند. پیش‌بینی می‌شود بارش باران در لندن تا روزهای پایانی رقابت‌ها ادامه داشته باشد و این موضوع ممکن است به آسیب‌دیدگی دیگر بازیکنان هم منجر شود.

از دیگر مسابقات مهم در قسمت زنان می‌توان به مسابقه حساس اشلی بارتی مقابل کارلا سوارز ناوارو اشاره کرد. بارتی، نفر شماره یک تنیس زنان جهان، در این مسابقه موفق شد در سه ست به پیروزی برسد و به دور دوم رقابت‌ها صعود کند.

بیشتر از تنيس