مردم اشتباه می‌کنند «یائسگی پایان جذابیت زنان نیست»

سلما هایک درباره افسانه‌ها و شایعات رایج درباره یائسگی صحبت کرد

سالما هایک، بازیگر سینما - Neilson Barnard/AFP

سلما هایک ۵۴ ساله هنگام صحبت با نشریه ساندی تایمز استایل درباره چگونگی ایده خود درباره یائسه بودن شخصیتش در فیلم اکشن «محافظ همسر هیتمن» توضیح داد.

هایک نقش سونیا کینکید را در این فیلم بازی می‌کند که همسر فردی آدم‌کش (با بازی ساموئل ال جکسون) است و با محافظ خود (با بازی رایان رینولدز) به مسافرت می‌رود.

او به این نشریه گفت: «برای من بسیار مهم بود که این موضوع در داستان فیلم گنجانده شود چون امری واقعی برای همه است. مردم به اشتباه فکر می‌کنند یائسگی زمانی است که زن جذابیت خود را از دست می‌دهد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هایک ادامه داد: «ایده اینکه بر اساس امکان یا عدم توانایی انسان برای خلق فرزند برای همه‌چیز تاریخ انقضا بگذاریم واقعا نامنصفانه است. نباید چنین امری هویت ما را به مثابه زن تعریف کند. برای مدتی مدید مفهوم زیبایی زنان کاملا به جوانی مرتبط بود و به نظرم لعنت به این طرز فکر!»

یائسگی هنگامی اتفاق می‌افتد که قاعدگی در زنان متوقف می‌شود و آن‌ها دیگر به صورت طبیعی نمی‌توانند آبستن شوند.

به گفته سازمان بهداشت همگانی بریتانیا، یائسگی معمولا بین سنین ۴۵ تا ۵۵ سالگی اتفاق می‌افتد و مصادف با کاهش سطح هورمون استروژن در بدن زنان است.

در بریتانیا میانگین سن زنان برای یائسگی ۵۱ سال است.

هایک در جای دیگر همین مصاحبه درباره این موضوع صحبت کرد که چرا تا ۴۰ و اندی سالگی صبر کرده است تا ازدواج کند و بچه‌دار شود.

او گفت: «به جایی در حرفه خود رسیدم که بسیاری از کارها را انجام داده بودم و هیجان داشتم که مادر شوم. احساس نمی‌کردم مادری چیزی را از من بگیرد.»

این بازیگر در سال ۲۰۰۹ با فرانسوا هانری پینو، مدیرعامل مجموعه‌ شرکت‌های تجملاتی کرینگ ازدواج کرد.

آن‌ها یک دختر به نام والنتینا پالوما پینو دارند که اکنون ۱۳ ساله است.

© The Independent

بیشتر از زندگی