گزارش اشیاء ناشناس پرنده؛ یافته‌های دولت آمریکا چه رازهایی را آشکار می‌کند؟

دولت ایالات متحده قرار است گزارشی را درباره آنچه کارشناسان «پدیده هوایی ناشناس» می‌نامند منتشر کند

اشیاء ناشناش پرنده به نحوی که غیرممکن تلقی می‌شود، حرکت می‌کنند و سریع‌تر از هواپیماهای موجود شتاب می‌گیرند - Handout / AFP

ممکن است گزارشی جدید بالاخره رازهایی را درباره فناوری ناشناخته‌ای که ظاهرا در آسمان ما حضور دارد، افشا کند.

دولت ایالات متحده قرار است گزارش از طبقه‌بندی خارج شده را درباره آنچه کارشناسان «پدیده هوایی ناشناس» می‌نامند منتشر کند، پدیده‌هایی که بیشتر با نام اشیاء ناشناس پرنده شناخته می‌شوند.

امید است با انتشار این گزارش پدیده‌های هوایی کمی بیشتر شناخته شوند و در نهایت دلایلی هرچند اندک را درباره اینکه آن‌ها (اشیاء ناشناس پرنده) چه می‌توانند باشند، ارائه کند.

اما علائم اولیه حاکی از آن است که ممکن است حتی پس از انتشار گزارش هم مرموز باقی بمانند چون دولت ایالات متحده نتوانسته است تشخیص دهد این اشیاء پرنده عجیب چه هستند.

گزارش پنتاگون لحظه‌ای هیجان‌انگیز برای افرادی خواهد بود که در پی اثبات این امر بودند که چیزی ناشناخته آن بیرون وجود دارد. اما این گزارش واقعا چه جزئیاتی را درباره فناوری مرموزی که در آسمان ما پرسه می‌زند ارائه خواهد کرد؟

پدیده‌های هوایی ناشناخته چه هستند؟

همان‌طور که از اسمشان پیداست ما نمی‌دانیم. دقیقا به همین دلیل است که شناخت آن‌ها اینقدر جذاب شده است.

آنچه می‌دانیم این است که خلبانان نیروی دریایی پدیده‌هایی را هنگام پروازهای خود مشاهده کرده‌اند که با هیچ فناوری که به طور علنی اعلام شده توضیح پذیر نیستند. این اشیاء به نحوی که غیرممکن تلقی می‌شود حرکت می‌کنند و سریع‌تر از هواپیماهای موجود شتاب می‌گیرند و مسیر خود را به سرعت عوض می‌کنند و حتی به زیر آب می‌روند.

توضیح این پدیده عموما در دو دسته می‌گنجد: فناوری کشورهای دیگر یا فناوری دنیایی دیگر.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی می‌گویند این فناوری می‌تواند حاصل اقدام‌های کشورهای دیگری مانند چین و روسیه باشد که به نوعی از فناوری دست یافته‌اند که ایالات متحده هنوز به آن دست نیافته و آن را درک نمی‌کند.

دیگران می‌گویند این گزارش‌ها حاصل مخفی کردن پروژه‌های ایالات متحده از خودش است و فناوری دیده شده توسط خلبانان نیروی دریایی از آزمایش‌هایی آمریکایی حاصل می‌شود که آنقدر علنی نیستند تا بتوان درباره‌شان توضیحی داد.

اما جذاب‌ترین توضیح این است که این فناوری واقعا از جایی خارج از سیاره ما است و اشیاء فرازمینی اینجا در زمین حضور دارند.

گزارش مورد نظر چه خواهد گفت؟

علائم اولیه حاکی از آن است که این گزارش احتمالا توضیحی قطعی برای پدیده‌هایی هوایی ناشناخته ارائه نخواهد کرد. انتظار می‌رود این گزارش نشان دهد ایالات متحده واقعا درباره پدیده‌هایی هوایی ناشناخته چه می‌داند که این دانش را از طریق تحلیل اطلاعات گزارش‌های محرمانه، مقایسه آن‌ها با ویدیوهای عموم شهروندان و سایر اطلاعات و تلاش برای درک فناوری پشت این پدیده‌ها کسب کرده است. اما گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که تمام این کارها هنوز به تولید اطلاعات جدید زیادی برای ارائه به عموم مردم منجر نشده است.

در آغاز ماه جاری میلادی (ژوئن) نشریه نیویورک تایمز گزارش کرد گزارش پنتاگون نتوانسته هیچ مدرکی مبنی بر وجود سفینه فضاییان در آسمان زمین پیدا کند اما چنین فرضیه‌ای را هم رد نکرده است. بنا به اخباری که از این گزارش درز پیدا کرده است، هنوز توضیحی برای حرکات عجیب این اشیای پرنده وجود ندارد.

این نشریه گزارش کرد تنها امر قطعی در این گزارش آن است که خلبانان نیروی دریایی فناوری‌هایی سری دیده‌اند که خود ایالات متحده هم آن‌ها را پشت پرده نگه داشته است. به گزارش نیویورک تایمز این گزارش نتیجه خواهد گرفت اغلب حوادث ثبت شده نتیجه اقدام‌های ارتش آمریکا یا سایر پروژه‌های مخفی این کشور نبوده است.

نیویورک تایمز همچنین گفت این گزارش «ضمیمه‌ای محرمانه» هم خواهد داشت که برای عموم مردم در دسترس نخواهد بود. به گفته نیویورک تایمز این ضمیمه شامل اطلاعاتی درباره فناوری فضاییان نیست ولی بی‌شک منجر به گمانه‌زنی‌هایی درباره این موضوع خواهد شد.

به جز آن ضمیمه، این گزارش در اطلاعاتی که ارائه می‌دهد احتمالا محدود خواهد بود و هر گونه توضیح دیگری برای این پدیده‌ها را رد یا تایید نخواهد کرد. به همین دلیل این گزارش احتمالا به جای پایان دادن به گمانه‌زنی‌ها درباره اشیاء پرنده ناشناس باعث گمانه‌زنی‌های بیشتری درباره آن‌ها یا فناوری‌های مرموزی می‌شود که توسط کشورهای دیگر ساخته شده‌اند.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی