همسر سابق جف بزوس ۲.۷ میلیارد دلار از ثروت خود را اهدا کرد

مجموع کمک‌های مالی مک‌کنزی اسکات تا کنون به ۸.۵ میلیارد دلار می‌رسد

مک‌کنزی اسکات از زمان جدایی خود از جف بزوس، به یکی از فعال‌ترین خیّران سراسر جهان تبدیل شد - JORG CARSTENSEN / AFP

مک‌کنزی اسکات ۲.۷ میلیارد دلار دیگر از ثروت خود را به امور خیریه اهدا کرد و با انجام این کار، از بی‌عدالتی شکاف ثروت در سراسر دنیا انتقاد کرد.

همسر سابق جف بزوس، در نوشتاری در سایت مدیوم نوشت: «همه ما در تلاشیم تا ثروتی را اهدا کنیم که از طریق نظامی که نیازمند تغییر است، به دست آمده است. در این تلاش ما بر این باور فروتنانه اعتقاد داریم که بهتر می‌بود که این ثروت نامتناسب در دست عده‌ای معدود نباشد و راه‌حل‌هایی برای رفع این وضعیت از سوی دیگران طراحی، و به کار بسته شود.»

اهدای جدید که به ۳۰۰ سازمان خیریه اعطا شده است، مجموع کمک‌های مالی خانم اسکات به خیریه‌ها را به ۸.۵ میلیارد دلار می‌رساند. این زن انسان‌دوست در بیانیه خود گفت که او و تیمش ماه‌های اول سال ۲۰۲۱ را صرف جست‌وجوی «تیم‌های غیرانتفاعی مبتنی بر برابری» کردند که به نظرشان می‌توانستند بیشترین تاثیر را بگذارند.

خانم اسکات نوشت: «نتیجه این جست‌وجو اهدای ۲.۷۳۹ میلیارد دلار به ۲۸۶ سازمان بانفوذ در عرصه‌ها و اجتماعاتی است که در طول دوران موجودیت خود، با منابع مالی کم دست‌و‌پنجه نرم کرده‌اند و نادیده گرفته شده‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم اسکات از زمان جدایی خود از همسر سابقش، جف بزوس (میلیاردر موسس شرکت آمازون) در سال ۲۰۱۹، به یکی از فعال‌ترین خیّران سراسر جهان تبدیل شد. این طلاق ثروتی ۳۵.۶ میلیارد دلاری در قالب سهام آمازون برای او به جا گذاشت و سرمایه شخصی او تقریبا ۶۰ میلیارد دلار شد که او را به یکی از ثروتمند‌ترین افراد زمین مبدل می‌کند.

خانم اسکات همینک نیز بخش زیادی از این ثروت را اهدا کرده است. اندکی بعد از جدایی، او سند «تعهد به اهدا» را امضا کرد که وعده می‌دهد فرد اکثر ثروت خود را اهدا کند، و طی سال ۲۰۲۰ نیز ۵.۸۵ میلیارد دلار به سازمان‌های خیریه اهدا کرده‌ است.

کمک‌های مالی که روز سه‌شنبه، ۱۵ ژوئن، اعلام شد، به طیف گسترده‌ای از سازمان‌های خیریه، از جمله دانشگاه‌ها، گروه‌های مبارزه علیه تبعیض، موسسات فرهنگی و هنری، و خیریه‌های مبارزه علیه فقر رسید.

در نوشتار سایت مدیوم، خانم اسکات روشن کرد که او به هیچ یک از این گروه‌ها نگفته است که مبالغ اهدایی را چگونه خرج کنند.

خانم اسکات نوشت: «معتقدیم تیم‌هایی که تجربه فعالیت در خط مقدم مشکلات را دارند، به نحو احسن می‌دانند چگونه از این پول به خوبی استفاده کنند و ما آنها را تشویق کرده‌ایم که پول اهدایی را هرگونه که صلاح می‌دانند، خرج کنند. بسیاری اطلاع دادند که این اعتماد ما، تاثیر کمک مالی به آن‌ها را به‌شدت تقویت کرده است ... این کار باعث توان‌مندی دریافت‌کنندگان کمک می‌شود، چون احساس می‌کنند ارزشمند هستند و به دنبال یافتن بهترین راه‌حل‌های خود خواهند رفت.»

© The Independent

بیشتر از جهان