کمک چهار میلیارد دلاری مک‌کنزی اسکات به آسیب‌دیدگان کرونا

خانم اسکات همسر پیشین بنیانگذار آمازون، جف بزوس است و اینک هجدهمین فرد ثروتمند جهان به حساب می‌رود

خانم اسکات پس از طلاق از جف بزوس با دریافت سهام آمازون به سومین زن ثروتمند جهان تبدیل شد-Kevork Djansezian/Getty Images/AFP

خانم مک‌کنزی اسکات، یکی از ثروتمندترین افراد جهان، در چهار ماه گذشته ۴.۲ میلیارد دلار به افراد آسیب‌دیده از همه‌گیری کرونا کمک کرده است. 

خانم اسکات آخرین مشارکت خود را در امور خیریه در یک پست وبلاگی اعلام کرد و گفت که او به ۳۸۴ سازمان در سراسر ایالات متحده از جمله بانک‌های مواد غذایی و صندوق‌های کمک اضطراری کمک مالی کرده است. 

وی در وبلاگ خود در سایت مدیوم نوشت: «این بیماری همه‌گیر مثل یک دستگاه تخریب ساختمان، زندگی آمریکایی‌های بسیاری را نابود کرده است. خسارات اقتصادی و پیامدهای بهداشتی کرونا به خصوص متوجه زنان، افراد رنگین‌پوست و افرادی است که در فقر زندگی می‌کنند. هم‌زمان، کرونا ثروت میلیاردرها را به طور قابل توجهی افزایش داده است.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم اسکات همسر پیشین بنیانگذار آمازون، جف بزوس است و اینک هجدهمین فرد ثروتمند جهان به حساب می‌رود. وی پس از طلاق از آقای بزوس، با دریافت سهام آمازون به ارزش ۳۵.۶ میلیارد دلار به سومین زن ثروتمند جهان تبدیل شد. در ماه مه سال ۲۰۱۹، خانم اسکات متعهد شد که بیشتر ثروت خود را به خیریه‌ها اهدا کند. کمک‌های مالی او در سال جاری تقریباً هفت میلیارد دلار بوده است. در ماه ژوئیه گذشته، خانم اسکات اعلام کرد که در طول دوازده‌ماه گذشته ۱.۷ میلیارد دلار به ۱۱۴ سازمان مختلف کمک مالی کرده است. 

چندین گزارش نشان داده است که ثروت میلیاردرهای جهان در طی همه‌گیری کرونا افزایش یافته است. هم‌زمان با قرارگرفتن حدوداً هشت میلیون آمریکایی زیر خط فقر، یک تریلیون دلار به ثروت ثروتمندترین ثروتمندان آمریکا افزوده شده است. براساس شاخص میلیاردرهای نشریه بلومبرگ، در پی افزایش سهام آمازون، ثروت خانم اسکات امسال از ۲۳.۸ میلیارد دلار به ۶۰.۹ میلیارد دلار افزایش یافته است. هم‌زمان دارایی خالص آقای بزوس از ۷۰.۵ میلیارد دلار به ۱۸۵ میلیارد دلار صعود کرده است. 

خانم اسکات در پست خود نوشت مشاوران وی پس از مطالعه تقریباً ۶۵۰۰ سازمان خیریه، ۳۸۴ سازمان را برای اهدای کمک‌های مالی انتخاب کرده‌اند. 

خانم اسکات در وبلاگ خود می‌نویسد: «[مشاوران من] یک رویکرد داده‌محور را برای شناسایی سازمان‌های خیریه اثرگذار با تیم‌های رهبری قوی به کار بردند. این انتخاب با توجه ویژه به مشکل‌ عدم‌امنیت غذایی، نابرابری نژادی، نرخ بالای فقر محلی و دسترسی کم به سرمایه‌های بشردوستانه انجام شده است. 

این ۳۸۴ سازمان که با دقت انتخاب شده‌اند، زندگی خود را هر روز وقف کمک به دیگران کرده‌اند. آن‌ها به شکل‌های مختلف به ارائه خدمت داوطلبانه به افراد نیازمند در بیمارستان‌ها، زندان‌ها، دادگاه‌ها، کلاس‌های درس، خیابان‌ها، و مراکز پیامگیر تلفنی می‌پردازند.» 

© The Independent

بیشتر از جهان