حمایت سرنا ویلیامز از تصمیم اوساکا مبنی بر خروج از مسابقات تنیس فرانسه 

اوساکا صدور بیانیه‌ای گفت که از سال ۲۰۱۸ به بیماری افسردگی دچار شده است و می‌خواهد مدتی از زمین رقابت دوری کند

سرنا ویلیامز گفت که با دغدغه‌های اوساکا همدلی می‌کند- BRANDON MALONE / AFP

در پی تصمیم نائومی اوساکا به خروج از مسابقات تنیس آزاد فرانسه در روز دوشنبه، ۳۱ مه، سرنا ویلیامز از تصمیم این قهرمان ۴ گرند اسلم حمایت کرد.

اوساکا که روز پیش از آغاز مسابقات خبر داد به دلیل نگرانی‌اش از سلامت روانی خود در هیچ نشست مطبوعاتی شرکت نخواهد کرد، پس از پیروزی خود در دور اول برابر پاتریشیا تیگ به دلیل شرکت نکردن در نشست مطبوعاتی اجباری بعد از مسابقه، ۱۰ هزار و ۶۰۰ پوند جریمه شد، و بعدتر هم به اخراج از مسابقات تهدید شد.

اوساکا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای گفت که از سال ۲۰۱۸ به بیماری افسردگی دچار شده است و می‌خواهد مدتی از زمین رقابت دوری کند.

او گفت: «نمی‌خواستم هرگز حاشیه‌ساز شوم. می‌پذیرم که زمان‌بندی‌ام مطلوب نبود و پیامم می‌توانست روشن‌تر ابراز شود. اما مهمتر از همه این است که عبارت سلامت روانی را بیهوده یا بدون ضرورت به‌کار نمی‌برم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او ادامه داد: «واقعیت این است که از مسابقات تنیس آزاد ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ به این سو، به افسردگی دچار شده‌ام و واقعا مقابله با آن برایم دشوار برایم دشوار بوده است. هر کس که مرا می‌شناسد، می‌داند که آدمی درون‌گرا هستم و هر کس شاهد رقابت من در مسابقات بوده باشد، متوجه می‌شود که اغلب هدفون به گوش دارم، چون کمکم می‌کند اضطراب خود را از حضور در اجتماع کاهش دهم.»

سرنا ویلیامز نیز پس از شکست ایرینا کاملیا بگو در دور اول، گفت که با دغدغه‌های اوساکا همدلی می‌کند و از تصمیم او حمایت کرد.

ویلیامز گفت: «تنها چیزی که باید بگویم، این است که با نائومی احساس همدلی دارم. احساس می‌کنم ای کاش می‌توانستم او را در آغوش بکشم، چون می‌دانم اکنون در چه وضعیتی قرار دارد. همان طور که گفتم، من هم چنین تجربه‌هایی داشته‌ام.»

او افزود: «ما شخصیت‌های مختلفی داریم و افراد با هم متفاوت هستند. هیچ کس شبیه دیگری نیست. من توپُر هستم و افراد دیگر لاغر هستند. هر کسی متفاوت از دیگران است و به نحوی متفاوت به مصاف مسائل گوناگون می‌رود. فقط باید اجازه بدهید با این مسئله چنان که می‌خواهد، به بهترین نحوی که فکر می‌کند قادر است، روبه‌رو شود و این تنها چیزی است که می‌توانم بگویم. به نظرم او در حال انجام بهترین کاری است که می‌تواند.»

© The Independent

بیشتر از ورزش