آبی‌ها و بحران‌های پیاپی؛ هیئت مدیره کنار کشید

اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال دسته‌جمعی استعفا کردند

اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال مدت‌ها است که با احمد مددی، مدیرعاملی که سال گذشته سر کار آمد، اختلاف دارند‌ـ عکس از خبرگزاری مهر

تیم فوتبال استقلال تهران، که این روزها به‌دلیل وقفه در رقابت‌های لیگ برتر تمریناتش را متوقف کرده است، روز یکشنبه با شوک بزرگی مواجه شد. به گزارش خبرآنلاین، حمیدرضا آصفی، مهدی عبدیان و حجت نظری، سه عضو هیئت‌مدیره استقلال، استعفای خود را به وزارت ورزش تقدیم کرده‌اند. به نظر می‌رسد وزارتخانه در ابتدا با این خواسته مخالفت کرده است.

آقای عبدیان این خبر را در یک استوری اینستاگرامی اعلام کرد و حساب‌های اینستاگرام نظری و آصفی را نیز به آن افزود.

اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال مدت‌ها است که با احمد مددی، مدیرعاملی که سال گذشته سر کار آمد، اختلاف دارند. اسماعیل خلیل‌زاده، رئيس هیئت‌مدیره و سرپرست سابق باشگاه، چندی پیش در پی اتهام‌های اقتصادی و شخصی، دستگیر شد و همین موضوع از چالش‌های بزرگ استقلال بوده است.

حدود دو هفته پیش هم هیئت مدیره به برکناری ناصر فریادشیران از ریاست آکادمی باشگاه رای داد اما مددی حاضر نشد این حکم را بپذیرد و فریادشیران در سمت خود باقی ماند. فریادشیران کمتر از یک سال پیش و پس از برکناری سعید مراغه‌چیان، با حکم آقای مددی به این سمت منصوب شده است. او سابقه مربیگری در تیم‌هایی همچون نفت تهران و راه‌آهن را در کارنامه دارد و از کنفدراسیون آسیا، مدرک درجه «آ» مربیگری گرفته است.

وب‌سایت «ورزش ۳»، در تحلیل این خبر استعفا یادآوری کرد که «هیئت مدیره و مدیرعامل مدت زیادی است با هم سر یک میز ننشسته‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای خلیل‌زاده چند هفته پیش دستگیر شد اما وزارت ورزش هنوز جانشینی برای او تعیین نکرده است؛ در ضمن، قرار بود علی نامداری، که در حال حاضر مشاور هیئت مدیره است، به جمع اعضا اضافه شود اما این اتفاق هنوز رخ نداده است. آقای نامداری مدیر شرکتی به نام «سرای شهر رضوان» است و در جریان پیش‌فروش برخی مراکز تجاری و مسکونی، با جنجال‌هایی مواجه شده است. این چهره ثروتمند در دی‌ماه ۱۳۹۹ با سمت «مشاور» به هیئت مدیره وارد شد و به نظر می‌رسد در تامین مالی باشگاه نقش داشته است. منتقدان میگویند چون «استقلال» از پس پرداخت بدهی‌هایش به نامداری برنمی‌آمد، او را به هیئت مدیره وارد کرده است.

آقای نامداری ماه گذشته از طرف استقلال به جده در عربستان سعودی رفت تا در اردوی این تیم حاضر شود؛ این در حالی است که هیچ‌یک از اعضای هیئت مدیره در این سفر حضور نداشتند.

مشکل دیگر این است که بنا بر قانون، همه پرداختی‌های استقلال باید امضای رئیس هیئت مدیره را داشته باشند. پس از کنار رفتن خلیل‌زاده، این عنوان خالی مانده و همین باعث شده است این باشگاه نتواند پرداخت‌های چکی خود را انجام دهد. مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش، هفته پیش گفته بود این مشکل حق امضا حل می‌شود، که چنین نشده است.

انتظار می‌رود آقای علی‌نژاد روز دوشنبه ۱۰ خرداد، با اعضای هیئت مدیره جلسه‌ای برگزار کند تا سرنوشت مدیریت استقلال معلوم شود.

پیش از انقلاب سال ۱۳۵۷، باشگاه استقلال «تاج» نامیده می‌شد و به «سازمان ورزشی و فرهنگی تاج» تعلق داشت که پس از انقلاب، مصادره شد و در مالکیت سازمان تربیت بدنی قرار گرفت و به‌جز یک دوره کوتاه ۱.۵ ساله‌ (از زمستان ۸۴ تا تابستان ۸۶) در مالکیت همین سازمان و سپس جانشین آن، وزارت ورزش و جوانان، بوده است.

در جدول حال حاضر لیگ برتر (جام خلیج فارس)، استقلال پس از سپاهان و پرسپولیس در رتبه سوم است. قهرمان لیگ مستقیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال آینده صعود می‌کند و دو تیم بعدی به مرحله پلی‌آف این لیگ راه می‌یابند.

بیشتر از فوتبال