هشدار ستادکل نیروهای مسلح به نامزدهای انتخابات: از «سرباز حرفه‌ای» نگویید

ابوالفضل شکارچی: نامزدهای انتخابات به هیچ عنوان مجاز نیستند برای جذب رای به موضوع سرباز حرفه‌ای بپردازند

ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران- عکس از تسنیم

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه سال جاری خواست در تبلیغات خود درباره موضوع «سرباز حرفه‌ای» با هدف جذب رأی صحبت نکنند.

ابوالفضل شکارچی در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس، دفاع پرس، که گزارش آن روز شنبه منتشر شد، گفت: «پرداختن به موضوع سرباز حرفه‌ای مستلزم کار کارشناسی در ستاد کل نیرو‌های مسلح است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

۲۹ نماینده مجلس اواخر فروردین ماه طرحی را پیشنهاد کردند که بر مبنای آن، الزام جوانان به انجام خدمت وظیفه عمومی در دوران صلح تعدیل شود و برخی از آنها به صورت «حرفه‌ای» وارد نیروهای مسلح شوند.

بر اساس این طرح، جوانانی که مایلند آموزش حرفه‌ای ببیند، می‌تواند پس از طی دوره‌های آموزشی مربوطه انجام وظیفه کنند و مشمولانی که علاقه به حضور در نیروهای مسلح ندارند، هزینه آن را بپردازند.

به گفته ابوالفضل شکارچی، «هر آنچه در اقتدار دفاعی کشور اثر داشته باشد و بتواند از ظرفیت عظیم جوانان کشور استفاده کند و منافع جوانان را هم مد نظر داشته باشد»، ستاد کل نیرو‌های مسلح به آن می‌پردازد.

وی افزود: «نامزدهای ریاست جمهوری به هیچ عنوان مجاز نیستند برای جذب رای به موضوع سرباز حرفه‌ای بپردازند و می‌دانند که نباید بعضی کلیدواژه‌هایی را که صرفاً کاربرد انتخاباتی دارد، استفاده کنند.»

موسی کمالی، مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، پیش‌تر گفته بود: «بحث روی بودن یا نبودن اصل سربازی است، این که سرباز وظیفه باشد یا نباشد و بروند به سمت تامین حرفه‌ای.»

او اواسط اردیبهشت در اظهاراتی که مشرق نیوز منتشر کرده بود، با بیان این که «باید ابتدا از نظر مفهومی به یک تعریف واحد و مشخص رسید»، گفت: «اصلاً از نظر مفهومی چیزی به نام سربازی حرفه‌ای نداریم.»