نقش‌آفرینی دوباره کوین اسپیسی، چهار سال پس از طرح اتهام‌های جنسی

کوین اسپیسی در فیلمی ایتالیایی با عنوان «مردی که خدا را نقاشی کرد» بازی می‌کند

درپی مطرح شدن اتهام‌های جنسی علیه کوین اسپیسی در سال ۲۰۱۷، شبکه نت‌فلیکس نیز ساخت ادامه مجموعه تلویزیونی «خانه پوشالی» با حضور او را متوقف کرد- Jesse Grant / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

کوین اسپیسی که درپی مطرح شدن اتهام‌های جنسی علیه او، در چهار سال گذشته مقابل دوربین نرفته بود، قرار است در یک فیلم ایتالیایی نقش ایفا کند.

خبر بازگشت اسپیسی به سینما در حالی اعلام شده که اوایل ماه جاری نیز قاضی دادگاه به شاکی کوین اسپیسی دریک پرونده تعرض، ۱۰ روز فرصت داده بود تا هویت خود را افشا کند.

«سی‌دی» یا همان مرد شاکی اسپیسی او را به تعرض جنسی در سال‌های ۱۹۸۰ و زمانی که ۱۴ ساله بود، متهم کرده و خواستار ۴۰ میلیون دلار غرامت شده بود.

خبرهای مربوط به تعرض جنسی، دوری کوین اسپیسی از سینما را به همراه داشت تا اینکه روز سوم ماه می سال جاری قاضی پرونده حکم داد شاکی باید هویت خود را افشا کند وگرنه روند رسیدگی به پرونده متوقف می‌شود. «قاضی کاپلان» گفت که حریم خصوصی سی‌دی بر دادرسی علنی ارجح نیست و ناشناس ماندن او می‌تواند موجب پیش‌داوری نسبت به دفاعیه اسپیسی شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کمتر از یک ماه پس از اعلام این حکم، نشریه سینمایی ورایتی گزارش داده برنده جایزه اسکار بهترین نقش اول مرد در سال ۲۰۰۰ بار دیگر مقابل دوربین می‌رود و در یک فیلم ایتالیایی به کارگردانی  «فرانکو نرو» نقشی کوتاه بازی می‌کند. این خبر را «لوییس نرو» تهیه‌کننده فیلم تائید کرده و گفته است: «بازیگر سرشناس آمریکایی برنده دو جایزه اسکار در این فیلم حضوری کوتاه در نقش یک کارآگاه پلیس دارد.»

فرانکو، کارگردان و بازیگر سینمای ایتالیا که خود نیز نقش اصلی فیلم را برعهده دارد، درباره حضور کوین اسپیسی در این فیلم گفت: «خیلی خوشحالم که کوین موافقت کرد تا در این فیلم با من همکاری کند.» این فیلم که گفته شده با هزینه کم ساخته می‌شود، «مردی که خدا را نقاشی کرد» نام دارد و داستان اوج و فرود یک هنرمند نابینا را به تصویر می‌کشد که استعداد شگفت‌انگیزش با گوش دادن به صدای انسان‌ها شکوفا می‌شود.

کوین اسپیسی تاکنون درباره نقش‌آفرینی جدید خود صحبتی نکرده است اما آخرین فیلم به نمایش درآمده از او «باشگاه پسران بیلیونر» بود که در سال ۲۰۱۸ اکران شد اما به دلیل اتهامات وارد شده به این بازیگر در گیشه شکست خورد.

کوین اسپیسی در سال ۱۹۹۸ برای بازی در فیلم «مظنونین همیشگی» جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را گرفت و در سال ۲۰۰۰ برای بازی در فیلم «زیبایی آمریکایی» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

او از سال ۲۰۱۷ تاکنون به دلیل اتهامات تعرض جنسی، مقابل دوربین نرفت و شبکه نت‌فلیکس نیز ساخت ادامه مجموعه تلویزیونی «خانه پوشالی» با حضور اسپیسی را متوقف کرد.

بیشتر از فرهنگ و هنر