خرس وحشی با ضربات چاقوی جیبی از پا درآمد

دوچرخه‌سوار کانادایی در جنگل‌های بریتیش کلمبیا هدف حمله خرس قرار گرفت

Pexels.com

مردی که هنگام دوچرخه سواری در کوهستان مورد حمله یک خرس خاکستری قرار گرفته بود، با وارد آوردن ضرباتی با یک چاقوی جیبی پنج سانتی به گردن این حیوان او را دور کرد و بعد شش کیلومتر برای گرفتن کمک رکاب زد.

به گزارش بی بی سی، کولین داولر در یک ناحیه جنگلی در بریتیش کلمبیا دنبال مسیرهای احتمالی دوچرخه می‌گشت که در سر یک پیچ، خودش را با یک خرس بزرگ با فاصله‌ای در حدود ۳۰ متر روبه‌رو دید.

او گفت، امیدوار بود که خرس از رویارویی پرهیز کند و از کنارش بگذرد، یا به داخل درخت‌ها در نزدیکی یک کوره‌راه چوب‌بری در کوه دوگی داولر، نام پدر بزرگش، برگردد.

داولر به بی بی سی گفت: «اما حیوان با «حرکت دادن سنگین و منظم» پنجه‌هایش (به‌نشان آمادگی برای حمله) نزدیک شد». 

او سعی کرد با حرف زدن آرامش کند، و به خرس گفت: «می‌دانم این‌جا سرزمین تو است، من فقط دارم عبور می‌کنم، مجبور نیستیم چنین رفتار کنیم». وقتی خرس عقب نکشید، مرد ۴۵ ساله سعی کرد با پرتاب دوچرخه‌اش به طرف خرس، او را دور کند، اما فایده‌ای نداشت. بعد خرس دست به حمله زد و دندان‌هایش در شکم او فرو برد.

داولر به سی بی سی، گفت: «شکمم را گرفت، مرا به زمین انداخت و به طرف گودالی در فاصله‌ای حدود ۱۵ – ۱۶ متر کشید. سعی کردم با فروکردن انگشت به چشمش او را دور کنم، اما موثر نبود».

بنا به گزارش ها، خرس در جریان آن حمله ، دست و پای او را نیز گاز گرفت.

داولر افزود: «به نظر می‌رسید که می‌خواهد استخوان‌هایم را خرد کند. نمی‌دانم چطور این کار را کردم، ولی در حالی که زیر خرس بودم، سعی کردم  با استفاده از هر دو دستم چاقو را درآورم، و بعد ضرباتی به گردنش زدم».

«بلافاصله از روی من بلند شد. بدجوری زخمی شده بود. خون از گردنش بیرون زد. واقعا مطمئن نبودم که او سریع‌تر از من می‌میرد یا نه».

گزارش‌ها حاکی از آن است که آقای داولر، پس از رها شدن از آرواره‌های خرس، حدود هفت کیلومتر رکاب زد تا کمک پیدا کند. سپس پنج کارگر چوب‌بر را دید، و آنها کمک‌های اولیه را انجام دادند و بعد درخواست آمبولانس هوایی کردند.

داولر، پدر دو فرزند، اینک در بیمارستان عمومی ونکوور دوره نقاهت خود را می‌گذراند.

بنا به گزارش‌های بعدی، این خرس سپس توسط ماموران حیات وحش کشته شد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/news

© The Independent

بیشتر از جهان