سوپرمدل‌ها هم دچار اضطراب و افسردگی می‌شوند

«گهگاه بعضی جاهای بدنم دچار بی‌حسی شدید می‌شود، وحشت می‌کنم»

کندال جنر، سوپر مدل آمریکایی- MIGUEL MEDINA / AFP

کندال جنر با اشاره به منتقدانی که ادعا می‌کنند او به دلیل امتیازهای ویژه‌اش نمی‌تواند احساس اضطراب کند، درباره جدال ادامه‌دار خود با بیماری‌های روانی صحبت کرد.

ستاره سریال «همپای خانواده کارداشیان» از تجربه اضطراب خود هنگام ساخت مجموعه ویدیویی جدید برای نشریه ووگ صحبت کرد که طی آن چند بار احساس کرده باید به بیمارستان برود چون نمی‌توانسته نفس بکشد.

خانم جنر گفت: «من هم زمان‌هایی داشتم که احساس کردم باید به سرعت به بیمارستان برده شوم چون احساس می‌کردم قلبم از جایش در آمده و نمی‌توانم نفس بکشم و نیاز دارم کسی کمکم کند. بعضی اوقات احساس می‌کنم دارم می‌میرم، گه‌گاه بعضی از نقاط بدنم بی‌حس می‌شود و واقعا می‌تواند شدید و ترسناک باشد.»

سوپر مدل ۲۵ ساله در این ویدئو گفت که همیشه افرادی سعی خواهند کرد بگویند شما به دلیل «امتیازهای ویژه و زندگی بی‌نظیر» خود نمی‌توانید مشکل روانی داشته باشید. اما خانم جنر اشاره کرد چنین مواردی بدان معنا نیست که او هم نمی‌تواند روزهای بدی را تجربه کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «افرادی خواهند بود که می‌گویند "خب او دیگر دلیلی برای نگرانی ندارد! او می‌خواهد برای چه مضطرب باشد؟" من هیچ وقت نمی‌آیم به شما بگویم من بخت خوبی نداشته‌ام، البته می‌دانم که زندگی بسیار خاص و بی‌نظیری داشته‌ام ودختری خوشبخت هستم.»

این سوپرمدل با اشاره به سر خود افزود: «من هم هنوز یکی از اینها دارم و چیزی که این بالا وجود دارد بعضی اوقات و نه همیشه، خوشحال نیست و در تمام اوقات ارتباط برقرار نمی‌کند.»

او ادامه داد: «فارغ از اینکه هرکس چه دارد و چه ندارد بدان معنی نیست که احساساتی واقعی در زندگی خود تجربه نمی‌کند.»

این نخستین‌بار نیست که این ستاره تلویزیونی درباره سلامت روانی خود صحبت کرده است؛ کما اینکه پیشتر نیز گفته بود طی قرنطینه احساسات متفاوت فراوانی را تجربه می‌کند.

او هنگام صحبت با کنت کول، طراح مد و ائتلاف سلامت روان در ماه مه به عنوان بخشی از طرح مبارزه با بار منفی موجود درباره سلامت روان گفت که روزهایی بوده که احساس اضطراب داشته و روزهای بد او «بهترین مثال موجود نیستند».

در آن زمان خانم جنر گفت به روش‌های مختلفی از جمله خواندن، مراقبه (مدیتیشن) یا نشستن در فضای باز اتکا کرده تا خود را آرام کند.

هنگام قرنطینه اضطراب در بین مردم افزایش داشته است و یک مطالعه نشان داده است که از هر ۱۰ بزرگسال در ایالات متحده ۴ نفر نشانه‌های اضطراب یا افسردگی را گزارش کرده‌اند. 

© The Independent

بیشتر از زندگی