انتقاد رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس از یوفا

«یوفا و فیفا از برقراری هرگونه راه مناسبی برای ارتباط سر باز می‌زنند»

بازی تیم رئال مادرید در برابر تیم اوساسونا در تاریخ اول مه ۲۰۲۱ - JAVIER SORIANO / AFP

رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس از «تهدیدها، توهین‌ها و فشار نپذیرفتنی» یوفا برای ترک سوپرلیگ انتقاد کردند.  

نزاع تلخ بر سر این مسابقات موازی در حالی ادامه می‌یابد که ۹ باشگاه دیگر، از جمله شش باشگاه برتر لیگ برتر انگلستان، با یوفا قراردادی مصالحه‌آمیز امضا و سازش کردند.

این باشگاه‌ها از پنج درصد درآمد خود از رقابت‌های اروپایی صرف‌نظر کرده و به یوفا ۱۳میلیون پوند کمک خواهند کرد، اما سه باشگاه دیگر به طرح احداث این لیگ اصرار دارند و از موضع خود عقب ننشسته‌اند.

پس از آنکه الکساندر سرفرین قول داد که برای سه باشگاه باقی‌مانده مجازاتی سنگین تدارک ببیند به این دلیل که از برنامه‌های خود برای تشکیل لیگی رقیب برای لیگ قهرمانان دست بر نمی‌دارند، این سه باشگاه‌ با صدور بیانیه‌ای مشترک علیه یوفا ایستادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این بیانیه آمده است: «باشگاه‌های موسس از فشارها و تهدیدها و توهین‌های نپذیرفتنی اشخاص ثالث رنج برده و می‌برند تا این پروژه را رها کرده و از این رو از حق و وظیفه خود برای ارائه راه‌حل‌هایی برای نظام فوتبال از طریق پیشنهاداتی مستحکم و مکالماتی سازنده دست بردارند. تحت حاکمیت قانون این اقدام‌ها غیرقابل تحمل است و دادگاه‌ها همینک نیز به نفع ایجاد سوپرلیگ رای داده‌اند و مستقیم یا از طریق سازمان‌های همکار به فیفا و یوفا دستور داده‌اند از اتخاذ هرگونه اقدامی که باعث مانع‌افکنی بر سر راه این طرح شده یا هرگونه مانع‌تراشی دیگری دست بردارند تا رسیدگی دادگاه به سرانجام برسد.»

این سه باشگاه بر ادعای خود تاکید کرده‌اند که «رها کردن طرحی که ارائه‌کننده پاسخ موثر و پایدار برای سوالات بنیادینی است که موجودیت صنعت فوتبال را تهدید می‌کنند، بسیار غیرمسئولانه خواهد بود».

سه باشگاه همچنین گفته‌اند که علاقه دارند جایگاه بزرگ‌تری را برای فوتبال زنان فراهم آورند و همچنین یوفا و فیفا را محکوم کردند که «از برقراری هرگونه راه مناسبی برای ارتباط سر باز می‌زنند».

البته از ۹ باشگاه دیگر یعنی آرسنال، چلسی، لیورپول، منچستر سیتی، منچستر یونایتد، تاتنهام، اتلتیکو مادرید، آث میلان و اینترمیلان نیز به دلیل «مواضع ضدونقیض» آنها انتقاد شده است.

© The Independent

بیشتر از فوتبال