پیشنهاد بریتانیا برای میزبانی بازی نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ترکیه که میزبان بازی نهایی لیگ قهرمانان اروپا است در «فهرست قرمز» کرونا قرار گرفت

شادی بازیکنان تیم منچستر برای رسیدن به بازی نهایی مسابقات لیگ قهرمانی اروپا- REUTERS

به دنبال اضافه شدن نام ترکیه به «فهرست قرمز» کووید-۱۹ دولت بریتانیا در عصر روز جمعه، فشارها بر اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا، برای انتقال محل برگزاری بازی نهایی لیگ قهرمانان به بریتانیا افزایش یافته است.

گرانت شپس، وزیر حمل و نقل بریتانیا، گفت طرفداران فوتبال نباید برای مسابقه فینال بین باشگاه منچستر یونایتد و چلسی به ترکیه سفر کنند و کسانی که به آنجا می‌روند، مشمول قرنطینه اجباری در هتل قرار خواهند گرفت.

ترکیه در حال حاضر به دلیل شدت گرفتن همه‌گیری کرونا به تعطیلی کشیده شده است و این محدودیت تا هفدهم ماه مه ادامه خواهد یافت. این کشور در رده چهارم جهانی از لحاظ شمار موارد ابتلا به کووید-۱۹ قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یوفا در حال گفت‌وگو با مسئولان ذیربط ترکیه در ارتباط با تدارکات لازم برای میزبانی مسابقه نهایی لیگ قهرمانان است، هرچند لندن پیشتر اجازه داده ورزشکاران به کشورهای فهرست قرمز یا از آنجا به بریتانیا سفر کنند.

بازی فینال قرار است ۲۹ مه در استادیوم المپیک آتاتورک در استانبول برگزار شود و مسئولان فوتبال ترکیه پیشتر ابراز امیدواری کرده بودند حدود چهار هزار طرفدار بریتانیایی دو تیم به این ورزشگاه ۲۵ هزار نفری بیایند.

به گفته گرانت شپس، همزمان با افزایش درخواست‌ها از یوفا برای اتخاذ تصمیمی معقول در این زمینه، دولت بریتانیا ابراز تمایل کرده است که میزبان بازی فینال باشد، اما تأکید کرد این در نهایت تصمیمی خواهد بود که یوفا باید بگیرد.

اتحادیه فوتبال اروپا پیشتر اصرار داشت که مسابقه نهایی لیگ قهرمانان باید طبق برنامه قبلی پیش برود و در استانبول برگزار شود و هفته گذشته نیز اعلام کرد برنامه‌ای برای تغییر مکان برگزاری این مسابقه ندارد.

بیشتر از فوتبال