بازگشت توپ تعلیق ترامپ از فیس‌بوک به زمین زاکربرگ

فیس‌بوک باید تا شش ماه دیگر تکلیف حساب ترامپ را روشن کند

 از آنجایی که این موضوع پیامدهای سیاسی دارد، نه فیس‌بوک و نه هیات نظارت نمی‌خواهند مسئولیت تصمیم‌گیری را بر عهده بگیرند و توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند-Brendan Smialowski / AFP

هیات نظارت بر محتوای فیس‌بوک شش ماه به این شرکت فرصت داد تا در مورد تعلیق حساب کاربری دونالد ترامپ تعیین تکلیف کند.

فیس‌بوک روز چهارشنبه اعلام کرده بود که تعلیق حساب کاربری رئیس‌جمهور آمریکا برای زمانی نامشخص را ادامه خواهد داد. اما اکنون هیات نظارت می‌گوید تعلیق برای بازه زمانی نامعین تصمیم درستی نیست و مارک زوکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک باید به روشنی تصمیم خود را در این زمینه اعلام کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حساب کاربری دونالد ترامپ در فیس‌بوک پس از یورش گروهی از اغتشاشگران به کنگره آمریکا در حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰، تعلیق شد. دیگر شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر و اینستاگرام نیز با اشاره به اینکه دونالد ترامپ از این شبکه‌ها برای تحریک هواداران خود و اصرار به تقلب در انتخابات استفاده می‌کند، دسترسی او را تعلیق کردند. در این بین توییتر به طور قطعی اعلام کرد که تعلیق ترامپ دائمی است. اما فیس‌بوک گفت که نظر قطعی خود را در ماه‌های بعد اعلام می‌کند.

اکنون در حالی که فیس‌بوک تصمیم به ادامه تعلیق گرفته، با مهلت شش ماهه برای تعیین تکلیف نهایی سرنوشت حساب کاربری ترامپ مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، برخی تحلیلگران می‌گویند از آنجایی که این موضوع پیامدهای سیاسی دارد و تصمیمی حساس است، نه فیس‌بوک و نه هیات نظارت نمی‌خواهند مسئولیت نهایی تصمیم‌گیری را بر عهده بگیرند و به همین دلیل توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند. مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک نیز تلاش می‌کند از هیات نظارت بر محتوایی فیس‌بوک به عنوان سپری در مقابل انتقاد‌ها استفاده کند.

ترامپ و همفکرانش تصمیم فیس‌بوک برای ادامه تعلیق حساب کاربری او را «نقض آزادی بیان» توصیف کرده و می‌گویند «شبکه‌های اجتماعی فاسد بهای سیاسی آن را پرداخت خواهند کرد.» ترامپ فیس‌بوک، توییتر و گوگل را «مایه شرمساری» آمریکا توصیف کرده است.

ترامپ در حال حاضر از طریق وب‌سایتی که به تازگی راه‌اندازی کرده با هواداران خود در ارتباط است و به طور مستقیم نظرات خود را با آنها در میان می‌گذارد.

او همچنین اظهاراتی مبنی بر حضور احتمالی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ مطرح کرده است.

بیشتر از جهان