واکنش ترامپ به ادامه تعلیق در فیس‌بوک؛ «نقض آزادی بیان»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا توییتر، فیس‌بوک و گوگل را مایه «ننگ و خجالت» آمریکا توصیف کرد

دونالد ترامپ می‌گوید رسانه‌های اجتماعی فاسد هزینه سیاسی اقدامات خود را پرداخت خواهند کرد-Olivier DOULIERY / AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در واکنش به تصمیم روز چهارشنبه فیس‌بوک برای ادامه تعلیق حساب کاربری او در این شبکه اجتماعی، هشدار داد که «رسانه‌های اجتماعی فاسد بهای سیاسی آن را پرداخت خواهند کرد.» دونالد ترامپ این شبکه‌های اجتماعی را به نقض آزادی بیان متهم کرد.

ترامپ فیس‌بوک، توییتر و گوگل را «مایه ننگ و خجالت» آمریکا توصیف کرد.

همه این رسانه‌های اجتماعی دسترسی ترامپ را مسدود کرده‌اند. آنها می‌گویند که دونالد ترامپ در جریان ماجراهای پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ با استفاده از شبکه‌های اجتماعی تئوری تقلب در انتخابات را تقویت کرده و هوادارانش را برای ایجاد ناآرامی تحریک کرده است. فیس‌بوک و توییتر که حساب کاربری ترامپ را برای همیشه مسدود کرده است، یورش به کنگره آمریکا را نیز به هواداران ترامپ نسبت داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دونالد ترامپ این اتهام را رد می‌کند. برخی ناظران بین‌المللی نیز بر این باورند که یورش به کنگره صحنه‌ای از پیش طراحی شده بود است.

فیس‌بوک در حالی تصمیم گرفته تعلیق حساب کاربری ترامپ را ادامه دهد که او روز سه‌شنبه از وب‌سایت خودش برای ارتباط با مردم رونمایی کرد. این وب‌سایت یا وبلاگ به دونالد ترامپ امکان می‌دهد دیدگاه‌های خود را به طور مستقیم و بدون واسطه با مردم به اشتراک بگذارد.

او با استفاده از همین بلاگ بیانیه خود علیه تصمیم فیس‌بوک را منتشر کرد که بازتاب وسیعی در رسانه‌های جهان داشت.

او در این بیانیه نوشت: «به دلیل اینکه جریان چپ رادیکال از حقیقت هراس داشتند، آزادی بیان از رئیس‌جمهور آمریکا گرفته شد. اما حقیقت آشکار خواهد شد، بزرگتر و قوی‌تر از هر زمان دیگری.»

بسیاری از جمهوری‌خواهان نیز به تصمیم فیس‌بوک واکنش نشان داده‌اند. مارک میدوز، رئیس دفتر سابق ترامپ آن را روزی غمگین برای فیس‌بوک توصیف کرد. این در حالی است که بحث از بین بردن انحصار فیس‌بوک نیز از سوی برخی اعضای کنگره مطرح است.

کوین مک‌کارتی، جمهوری‌خواه نیز وعده داد که اکثریت جمهوری‌خواهان قدرت فن‌آوری را در مقابل آزادی بیان کنترل می‌کنند.

بیشتر از جهان