آلمان فعالیت یک سازمان اسلام‌گرا را به ظن حمایت از تروریسم ممنوع کرد

این گروه به ارسال پول برای گروه‌هایی چون جبهه النصره در سوریه، سازمان فلسطینی حماس و الشباب در سومالی متهم است

DPA / AFP

آلمان سازمان اسلامگرای انصار و هفت گروه اسلامگرای مرتبط با آن را ممنوع اعلام کرد. وزارت کشور آلمان در بیانیه‌ای گفت که حدود ۱۰۰ مامور پلیس در عملیات یورش به افراد و گروه‌های مرتبط با انصار در ۱۰ استان این کشور شرکت داشتند و در این عملیات ۱۸ هزار دلار پول نقد ضبط شده است.

برلین می‌گوید که گروه اسلامگری انصار، مستقر در شهر دوسلدورف، را به ظن ارتباط و تامین بودجه گروه‌های تروریستی خارجی ممنوع اعلام کرده است.

این گروه به ارسال پول برای گروه‌هایی چون جبهه النصره در سوریه، سازمان فلسطینی حماس و الشباب در سومالی متهم است. اتحادیه اروپا سازمان فلسطینی حماس را در فهرست گروه‌های تر‌وریستی طبقه‌بندی کرده است. حماس از جمله گروه‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران است.

هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان گفت:‌ «برای مبارزه با ترور باید ریشه‌های مالی و بودجه آن را خشکاند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سازمان بین‌المللی انصار در پایگاه اینترنتی خود از کمک‌ انساندوستانه به افراد متاثر از جنگ و بحران ‌‌می‌گوید و همچنین اعلام می‌کند که از پروژه‌های احداث بیمارستان، مدرسه و یتیم‌خانه حمایت مالی می‌کند.

وزیر کشور آلمان گفت که انصار و یک سازمان مرتبط با آن «جهان‌بینی سلفی را انتشار می‌دهند و تحت پوشش کمک‌رسانی انساندوستانه در سراسر جهان بودجه فعالیت‌های تروریستی را تامین می‌کنند.»‌

پیشتر در سال ۲۰۱۹ پلیس آلمان به ظن حمایت مالی انصار از گروه شبه‌نظامی حماس به دفاتر این گروه و یک سازمان دیگر حمله کرده بود.

آلمان در آوریل ۲۰۲۰ فعالیت حزب‌الله لبنان را نیز در خاک خود ممنوع، و با هجوم به شماری از خانه‌ها و اماکن مرتبط با این گروه، افراد مشکوک به عضویت در حزب‌الله لبنان را بازداشت کرد. برلین در همان زمان این گروه شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تروریستی طبقه‌بندی کرد.

بریتانیا نیز در سال ۲۰۱۹ شاخه سیاسی جنبش حزب‌الله لبنان را به فهرست سازمان‌های تروریستی خود افزود. بریتانیا پیشتر شاخه نظامی حزب‌الله را تروریستی معرفی کرده بود.

آمریکا از سال ۱۹۹۷ حزب‌الله لبنان را سازمانی تروریستی می‌شناسد.