نادال می‌خواهد بازهم خودش را ثابت کند

او توانسته است در دوران حضورش در تمامی مسابقات خاک رس به تنها تنیسوری تبدیل شود که در ۴۵۰ مسابقه روی این زمین‌ها به پیروزی می‌رسد

صعود نادال به مرحله نیمه نهایی مسابقات تنیس بارسلونا - Josep LAGO / AFP

پس از ناکامی نادال در مسابقات تنیس مسترز مونت کارلو و نمایش ضعیف مقابل آندره روبلف و شکست مقابل این تنیسور روس، او حالا قصد دارد تا با قهرمانی برای سیزدهمین بار در رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی بارسلونا آمادگی خود را به رخ حریفان بکشد و ناکامی در مسابقات مونت کارلو را به دست فراموشی بسپارد.

نادال در این مسابقات نیز از ابتدا کار دشواری پیش رو داشت و به نظر می‌رسد که سال جدید برای او نسبت به سال‌های گذشته و شرکت در مسابقات روی زمین‌های خاکی کمی متفاوت‌تر است. رویدادهای سال گذشته، دور بودن بازیکنان از مسابقات، بالا رفتن سن نادال، و نیز آسیب‌دیدگی او در جریان مسابقات تنیس استرالیا می‌تواند از جمله دلایل این امر باشد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نادال که در این گونه زمین‌ها بی‌رقیب است، معمولا کمتر پیش می‌آید که در هر مسابقه‌ای، بازی‌هایش را سخت و با دادن حتی یک ست به حریفان به پایان برساند. اما نکته‌ مشخص در مسابقات او در سال جاری اینست که به نظر می‌رسد از آمادگی همیشگی برخوردار نیست و بازیکنان سطح متوسط نیز برای او مشکل‌ساز شده‌اند. او در مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات مقابل نیشی‌کوری، تنیسور اهل ژاپن، و نیز در یک مرحله پیش‌تر مقابل ایواشکا از بلاروس، یک ست را واگذار کرده بود و بدان ترتیب نشان داد که هنوز کاملا آماده نیست و با نادال سال‌های گذشته فاصله زیادی دارد. 

نادال اکنون در مرحله نیمه‌پایانی مسابقات است و در دور یک‌چهارم نهایی مسابقات موفق شد کمرون نوری از بریتانیا را در دو ست متوالی شکست دهد، و پس از آن موفق به ثبت یک رکورد نیز شد. او توانسته است در دوران حضورش در تمامی مسابقات خاک رس به تنها تنیسوری تبدیل شود که در ۴۵۰ مسابقه روی این زمین‌ها به پیروزی می‌رسد. با این حال، در مسابقه نیمه‌نهایی باید به مصاف پابلو کارنیو بوستا، هموطنش، برود که در مرحله قبلی موفق شد در یک بازی دشوار که سه ست به طول انجامید، شوارتزمن آرژانتینی را از پیش رو بردارد.

نادال و بوستا پیش از این هفت بار با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند که نادال پیروز تمامی آن مسابقات بوده است. به نظر می‌رسد که نادال به جای قهرمانی در این مسابقات بیشتر به دنبال کسب آمادگی لازم تا شروع مسابقات رولند گاروس است و انگیزه بالا برای قهرمانی در آن مسابقات، مهمترین سلاح او برای موفقیت است. 

در دیگر دیدار نیمه‌نهایی این مسابقات، استفانوس سیتسیپاس یونانی پس از قهرمانی در مسابقات مونت‌کارلو با روحیه‌ای مضاعف به مصاف یانیک سینر ایتالیایی خواهد رفت. سینر در مرحله یک‌چهارم نهایی از سد روبلف سرسخت عبور کرد و حالا با شکست دادن سیتسیپاس، قصد دارد دومین فینال خود در سال ۲۰۲۱ را تجربه کند. این سومین تقابل این دو بازیکن با یکدیگر است و هردوی آن‌ها پیش از این یک پیروزی را مقابل یکدیگر به دست آورده‌اند که در رقابت‌های تنیس مسترز رم در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بوده است. 

بیشتر از تنيس