تنیس اوپن فرانسه ۲۰۲۰:‌ یازده هزار تماشاگر در استادیوم رولان گاروس

تماشاگران باید ماسک داشته باشند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند

رافائل نادال برنده تنیس اوپن فرانسه ۲۰۱۹-Martin BUREAU / AFP

فدراسیون تنیس فرانسه اعلام کرد که در مسابقات اوپن فرانسه در اواخر ماه جاری، شمار محدودی از هواداران تحت مقررات سختگیرانه اجازه حضور خواهند داشت.  

تورنمنت تنیس در رولان گاروس، قرار بود در بهار برگزار شود و به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به تاخیر افتاد و برگزارکنندگان ابتدا امیدوار بودند که بتوانند ۶۰ درصد ظرفیت معمول را داشته باشند.  

اما فرانسه شاهد بازگشت دوباره کووید-۱۹ است و فدراسیون تنیس این کشور روز دوشنبه اعلام کرد که تنها ۱۱ هزار و ۵۰۰ تماشاچی در روز در سه جایگاه مختلف مجوز ورود دارند.  

این جایگاه‌ها از جمله زمین مرکزی، فیلیپ شتریه، و زمین دوم یعنی سوزان لنگلن، هر دو حداکثر پنج هزار تماشاچی خواهند داشت و ۱۵۰۰ تماشاچی نیز می‌توانند به زمین سوم یعنی سیمون متیو بروند. مسابقات مقدماتی پشت درهای بسته خواهد بود.  

هیچ‌ گونه حرکتی بین جایگاه‌ها نمی‌تواند صورت گیرد و تماشاچیان متعلق به خانوارهای مختلف، باید صندلی‌های خالی در میان داشته باشند، زدن ماسک نیز در تمامی اوقات اجباری است.  

مقررات برای بازیکنان، از تورنمنت اوپن جاری در آمریکا که بدون تماشاچی برگزار شد، سختگیرانه‌تر است.  

آنان باید در یکی از دو هتل مختص تورنمنت اقامت داشته باشند، و فقط اجازه دارند در روزهایی که مسابقه دارند در زمین مسابقه رولان گاروس حضور یابند. بازیکنان در نیویورک می‌توانستند در صورت دلخواه در یکی از اقامتگاه‌های خصوصی اسکان یابند.  

ژان‌فرانسوا وتولت، مدیر فدراسیون تنیس فرانسه در اظهاراتی که در وب‌سایت رولان گاروس منتشر شده گفت: «فدراسیون تنیس فرانسه در محافظت از سلامت همه کسانی که در تورنمنت حضور دارند مسؤولیت دارد. 

این فدراسیون در قبال تنیس بین‌المللی مسؤولیت دارد تا این تورنمنت مهم را سازماندهی کند، همچنین در قبال جامعه مسؤولیت دارد. آن چه که می‌خواهیم مردم ببینند این است که می‌شود هم‌زمان با رعایت مقررات سختگیرانه بهداشتی و سلامتی، از ورزش لذت برد، معاشرت کرد و با دیگران ارتباط برقرار کرد. 

ما می‌خواهیم تورنمنت ما خیره‌کننده و از هر لحاظ نمونه باشد. با برگزاری یک تورنمنت نمونه و مثال‌زدنی، امیدواریم ثابت کنیم که می‌توانیم اقتصاد را بار دیگر احیا کنیم، هرچند لازم به گفتن نیست که شرایط و مقررات مخصوصی باید رعایت شود.» 

امسال با سقف جدید بر زمین فیلیپ شاتریه برای اولین بار، و مجهز شدن سه زمین به نورافکن، برای رولان گاروس سال بزرگی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فدراسیون تنیس فرانسه، در حمایت از بازیکنان درجه پایین‌تر در زمان‌های دشوار، از افزایش وجه جایزه برای بازیکنانی خبر داد که در بازی‌های مقدماتی و دور اول در مقایسه با سال ۲۰۱۹، پیروز نمی‌شوند.  

این تورنمنت قرار است ۲۷ سپتامبر آغاز شود و تمامی بهترین بازیکنان جهان قرار است به شکل مجازی در پاریس بازی کنند. 

تصمیم به محدود کردن بازیکنان در دو هتل و اجازه دادن به حضور علاقه‌مندان در زمین بعید است که مورد خوشایند قرار گیرد، به ویژه از سوی نام‌های بزرگ، و سرنا ویلیامز از تایید قطعی حضور خود خودداری کرده است.  

این بازیکن ۳۸ساله در مسابقات اوپن آمریکا، به دلیل سابقه خود در داشتن مشکل ریه و نگرانی از کووید-۱۹، در اقامتگاه خصوصی ساکن شد.  

او گفت: «اگر قرار است تماشاچیان حضور یابند، پس ما هم باید بتوانیم در جای دیگری بمانیم. 

این مشکل من است، من بسیار محافظه‌کارم زیرا مشکلات جدی سلامتی دارم و تلاش می‌کنم از مکان‌های عمومی پرهیز کنم، زیرا چند بار در شرایط بسیار بد راهی بیمارستان شده‌ام. نمی‌خواهم یک بار دیگر در آن شرایط قرار بگیرم.»  

او افزود: «بهترین تصمیم را بر مبنای سلامتی‌ام خواهم گرفت. شاید بهتر باشد با سازمان‌دهندگان صحبت کنم تا ببینم وضعیت تماشاچیان چطور خواهد بود و چطور از ما محافظت خواهد شد. 

فکر می‌کنم آن‌ها باید بهترین تصمیم را برای خودشان بگیرند، و من بهترین تصمیم را برای خودم بگیرم. ولی فکر می‌کنم همه چیز خوب خواهد بود. فکر می‌کنم عوامل زیادی است که امیدواریم آن‌ها مد نظر قرار دهند، و مطمئنم که این کار را می‌کنند، چرا که این یک همه‌گیری جهانی است.»

PA

بیشتر از ورزش