بازداشت ۹۸ نفر به اتهام قمار در مشهد

نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در خراسان رضوی این افراد را دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده‌اند

خبرگزاری تسنیم از شناسایی و متلاشی‌شدن «یک باند بزرگ قمار» با گردش مالی چند میلیاردی در مشهد خبر داد- Larry W. Smith/Getty Images/AFP

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان خراسان رضوی ۹۸ نفر را به‌ اتهام عضویت در «یک باند قمار بزرگ» در مشهد بازداشت کرد.

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، روز جمعه سوم اردیبهشت‌ماه، از شناسایی و متلاشی‌شدن «یک باند بزرگ قمار» با گردش مالی چند میلیاردی در شهر مشهد خبر داد. 

بنابر این گزارش، نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در استان خراسان رضوی، ۱۸ نفر را به‌عنوان «گرداننده اصلی باند قمار» و ۸۰ نفر دیگر را به‌عنوان «قمارباز» در این «باند قمار» دستگیر و تحویل مراجع قضائی داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این عملیات، اقدامی «در راستای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته» عنوان شده و در گزارش آمده است که از ۱۰ مکان استقرار و فعالیت این باند، «آلات و ادوات قمار، مشروبات الکلی، مواد مخدر، دستگاه‌های کارتخوان فروشگاهی، رایانه و مقادیری مهمات جنگی» کشف و ضبط شده است.

در نخستین روزهای فروردین‌ماه ۱۴۰۰ نیز رسانه‌ها از انهدام «بزرگ‌ترین باند قماربازی» ایران با گردش مالی «دوهزار میلیارد تومانی» و دستگیری اعضای آن در استان مازندران خبر داده بودند که البته فعالیت آن‌ها از طریق راه‌اندازی سایت‌های شرط‌بندی بود.

در جمهوری اسلامی ایران «قماربازی» و «دایر کردن مراکز قمار» جرم محسوب می‌‌شود و مجازات‌هایی از جمله زندان، شلاق و جزای نقدی برای این موارد در نظر گرفته شده است. با وجود این، سایت‌های شرط‌بندی که به نظر می‌رسد در خارج از کشور فعال‌اند، به‌طور آزادانه از سیستم بانکی جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث تقویت حدس و گمان‌هایی مبنی‌بر مشارکت برخی نهادهای قدرتمند جمهوری اسلامی در این شبکه‌ها شده است.