حمله موشکی به اسرائیل؛ آژیر خطر در نزدیکی دیمونا به کار افتاد

ارتش اسرائیل می‌گوید به اهدافی در سوریه حمله کرده است

روزنامه کیهان پیشنهاد داده بود که ایران برای گرفتن انتقام انفجار دوباره در نطنز به راکتور هسته‌ای دیمونا در اسرائیل حمله کند-JACK GUEZ / AFP

ارتش اسرائیل بامداد روز پنجشنبه اعلام کرد که در واکنش به شلیک یک موشک از سوریه به خاک اسرائیل، به اهدافی در این کشور حمله کرده است. خبرگزاری دولتی سوریه نیز می‌گوید چهار سرباز در حمله‌ به نزدیکی دمشق مجروح شده‌اند.

ارتش می‌گوید موشک شلیک شده از سوی سوریه به نزدیکی منطقه ابو قرینات برخورد کرده است. پیش از این حمله موشکی، آژیر خطر در دیمونا به صدا در آمده بود که حاکی از یک حمله قریب‌الوقوع بود. در این منطقه راکتور هسته‌ای اسرائیل قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این حمله جدی‌ترین درگیری بین اسرائیل و سوریه در سال‌های اخیر به‌شمار می‌رود که به گزارش آسوشیتدپرس می‌تواند با ایران در ارتباط باشد.

جمهوری اسلامی در سوریه گروه‌های شبه‌نظامی دارد و اخیرا اسرائیل را به دست داشتن در حمله به تاسیسات غنی‌سازی نطنز متهم کرده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را نپذیرفته است. اما پیش‌تر روزنامه کیهان که بازتاب دهنده نظرات رهبر جمهوری اسلامی شناخته می‌شود پیشنهاد داده بود که ایران برای گرفتن انتقام انفجار دوباره در نطنز به راکتور هسته‌‌ای دیمونا در اسرائیل حمله کند.

گزارش رسانه‌های اسرائیل حاکی از انفجار در مرکز اسرائیل است. شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل می‌گوید صدای آژیر در منطقه ابو قرینات نزدیک دیمونا به گوش رسید.

خبرنگار رویترز که در فاصله ۹۰ کیلومتری این منطقه حضور داشته، قبل از دریافت پیام ارتش درباره حمله، صدای یک انفجار را شنیده است.

منطقه ابوقرینات در مقایسه با دیگر اهدافی که معمولا هدف حمله‌های موشکی قرار می‌گیرند و در برد راکت‌های فلسطینی‌ها قرار دارد، دورتر است.

بیشتر از جهان