تمامی مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ ایران در وضعیت قرمز کرونا

۲۵۷ شهرستان و تمامی مراکز استان‌ها، در وضعیت قرمز - یعنی بسیار پرخطر قرار دارند

AFP

وزارت بهداشت، درمان ایران اعلام کرد که بر اساس نقشه جدید رنگبندی شهرهای ایران بر اساس شیوع ویروس کرونا، همه مراکز استانها و کلان‌شهرها در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

در حال حاضر به گزارش خبرگزاری رسمی ایرنا، ۲۵۷ شهرستان و تمامی مراکز استان‌ها، در وضعیت قرمز - یعنی بسیار پرخطر- هستند و سرعت افزایش بستری شدن بیماران در موج چهارم شیوع کووید-۱۹، به مراتب شدیدتر از موج‌های قبلی است.

طبق نقشه جدید هم‌اکنون ۱۲۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان آبی هستند.

ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران، در مصوبه‌ای گفته است که خروج خودروهای بومی از شهرهای قرمز و نارنجی، و ورود اتومبیل‌های غیربومی به این شهرها ممنوع است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شش شهر استان کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان کرمانشاه گفته است که ۹ شهر این استان در وضعیت قرمز قرار دارند. او همچنین از افزایش چشمگیر نوع جهش‌یافته ویروس کرونا که اولین بار در انگلستان شناسایی شد خبر داده است.

معاون علوم پزشکی شيراز خواستار اعلام وضعیت فوق‌العاده در این استان و تعطیلی کامل مناطق قرمز شده‌است. همچنین مقام‌ها در استان البرز خواستار تعطیلی ده روزه باشگاه‌های ورزشی شده‌اند.

وضعیت در استان‌های مختلف وخیم گزارش شده و گفته می‌شود که در بسیاری از مراکز استان‌ها ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده است.

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران گفته است که ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن آکسفورد/آسترازنکای تولید کره جنوبی با تاخیر دو سه هفته‌ای، دو شب پیش وارد ایران شده است. او گفت در مجموع قرار است که سه میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن، تا پایان مه مه - هفت هفته دیگر- تحویل ایران شود.

مقام‌های ایرانی می‌گویند رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در تعطیلات نوروز و افزایش سفرها و دیدوبازدیدها، عامل اصلی «خیز چهارم»‌ شیوع ویروس کرونا در کشور است.