توافق عربستان و عراق برای تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری مشترک

این صندوق مشترک با سرمایه ۳ میلیارد دلار به عنوان کمک ریاض برای ارتقای سرمایه‌گذاری اقتصادی در عراق، ایجاد می‌شود

این خبر در دومین روز سفر مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق به عربستان اعلام شد-Bandar Algaloud/Courtesy of Saudi Royal Court/Handout via REUTERS

عربستان سعودی و عراق روز پنجشنبه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که قرار است صندوق مشترکی با سرمایه ۳ میلیارد دلار به عنوان کمک ریاض برای ارتقای سرمایه‌گذاری اقتصادی در عراق ایجاد کنند.

به گزارش شبکه العربیه، در این بیانیه همچنین گفته شده است که این صندوق مشترک به منظور تقویت «منافع اقتصادی عربستان سعودی و عراق، با مشارکت بخش خصوصی از هر دو طرف» تشکیل خواهد شد.

این خبر در دومین روز سفر مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق به عربستان و گفت‌و‌گوی او با شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در ریاض اعلام شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نخست‌وزیر عراق اوایل روز چهارشنبه وارد پایتخت عربستان شد و توسط شاهزاده بن سلمان در فرودگاه بین المللی ریاض مورد استقبال قرار گرفت.

دو طرف در گفت‌وگوهای خود به چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه و راه‌های تقویت آن در تمام زمینه‌ها پرداخته‌ و همچنین درباره مسائل مورد اهتمام مشترک در منطقه و جهان تبادل‌نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی، عربستان و عراق همچنین روز چهارشنبه برای ادامه همکاری در سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، و با تعهد کامل به الزامات آن توافق کردند.

در جریان این سفر سه تفاهم نامه دیگر، در مورد پروژه برق‌رسانی، افزایش هماهنگی در زمینه پشتیبانی متقابل در چارچوب دیپلماسی چندجانبه و افزایش فرصت‌های سرمایه گذاری برای شرکت‌های سعودی در عراق، به امضا رسید.

نخست‌وزیر عراق و ولیعهد عربستان سعودی، همچنین بر اهمیت همکاری مشترک در ارتقای امنیت در مرزهای مشترک بین دو کشور تاکید کردند.

بیشتر از اقتصاد