دردسر سگ‌های بایدن؛ این بار قضای حاجت در کاخ سفید

جنجال جدید بر سر سگ‌های بایدن، به دنبال گزارش حمله دوم سگ جوان‌تر به یکی از کارکنان کاخ سفید، درگرفته است

میجر و چمپ، سگ‌های جو بایدن -  MANDEL NGAN / AFP

گفته می شود یکی از سگ‌های جو بایدن مدت‌ها پس از آنکه «مِیجِر» سگ سه ساله او برای بار دوم یکی از کارکنان کاخ سفید را گاز گرفت، روی زمین کاخ سفید مدفوع کرده است.

به گزارش نشریه نیویورک پست، یکی از مخبرین کاخ سفید روز چهارشنبه متوجه یک قطعه مدفوع سگ روی زمین جنب اتاق دیپلماتیک می‌شود. سگ‌های بایدن دقایقی زودتر در آن محل دیده شده بودند.

ظاهرا این خبرنگار گفته بوده که «در حالی که گزارشگران برای سوار شدن به  وانتی  در جاده جنوبی کاخ سفید جمع شده بوده اند، «چمپ» و «میجر» در داخل سرسرا بیرون درهای اتاق «پالم» در مقابل اتاق دیپلماتیک می‌گشتند. روی زمین مدفوع سگ دیده می‌شد، اما روشن نیست مدفوع کار کدام یک از سگ‌ها بوده است.»  

این جنجال جدید بر سر سگ‌های بایدن به دنبال گزارش حمله دوم سگ جوان‌تر، میجر، ظرف یک ماه به یکی از کارکنان کاخ سفید، درگرفته است.

مایکل لاروزا، سخنگوی مطبوعاتی جیل بایدن روز دوشنبه افزود که سگ جوان‌تر بایدن‌ها «در حال راه بردن کسی را گاز گرفته است. او هنوز باید به محیط اطرافش خو بگیرد.»

میجر و چمپ که از پناهگاه سگ‌ها گرفته شده‌اند، هفته گذشته پس از آنکه روز هشتم مارس یکی از اعضای سرویس مخفی آمریکا را به‌طور سطحی مجروح کردند، بار دیگر به کاخ سفید بازگردانده شدند.

آقای بایدن پس از نخستین مورد حمله سگش گفت که « ۸۵ درصد مردم» در کاخ سفید «عاشق او هستند.»

آقای بایدن همچنین گفت: «میجر در تولگی در مرکز پناه سگ‌ها بوده است. او دندان‌هایش را در گوشت کسی فرو نمی‌کند.»

هردو سگ بی‌گناهند. حتما تقصیر یک گربه بوده است. کاترین واتسون ۳۱ مارس ۲۰۲۱

به دنبال انتشار گزارش مدفوع یکی از سگ‌ها روی زمین کاخ سفید، کاربران شبکه های اجتماعی به‌سرعت به دفاع از سگ بایدن پرداختند.

کاترین واتسون، گزارشگر سی بی اس در کاخ سفید با تکرار اظهارات  گزارشگری که خبر مدفوع سگ را منتشر کرده بود، نوشت: «هردو سگ بی‌گناهند. حتما تقصیر یک گربه بوده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اندرو فِینبِرگ، یکی دیگر از گزارشگران کاخ سفید به مزاح گفت: «هیچ شاهد و مدرک مستقیمی وجود ندارد که این مدفوع متعلق به یک سگ بوده است. ممکن است کار یکی از کارکنان کاخ سفید بوده باشد.»

یک کاربر دیگر افزود: «هیچ ایرادی ندارد که چمپ و میجر منبع رسوایی در دستگاه رهبری بایدن باشند. در واقع به نوعی فرحبخش است.»

ایندیپندنت نظر کاخ سفید را در مورد این واقعه جویا شده است.

سخنگوی مرکز موسوم به «اتحاد نجات پرشفقت» در واشنگتن به نشریه «واشنگتن پست» گفت قانون اجبار به گزارش وقایع مرتبط به حمله سگ‌ها در واشنگتن شامل حال کاخ سفید نمی‌شود.

سامانتا میلر به این نشریه گفت: «ما همانند سفارتخانه‌های خارجی در شهرمان، هیچ‌گونه اختیار قانونی روی کاخ سفید و محوطه اطراف آن که ملک حفاظت شده فدرال است، نداریم.»

گزارش های تکمیلی از آسوشیتد پرس

© The Independent

بیشتر از جهان