چرا سگ‌های جو بایدن از کاخ سفید رفتند؟

گزارش شده که سگ سالمند رئیس جمهور، یکی از کارکنان کاخ سفید را گاز گرفته است

دو سگ گرگی خانواده بایدن، «میجر» سه ساله و چَمپ ۱۳ ساله پس از مراسم تحلیف جو بایدن، به کاخ سفید منتقل شدند-JIM WATSON / AFP

گفته می‌شود دو سگ رئیس‌جمهور بایدن به دلیل «رفتار تهاجم‌آمیز» در کاخ سفید، به خانه‌ خود در ایالت دلِوِر بازگردانده شده‌اند.

دو سگ گرگی خانواده بایدن، «میجر» سه ساله و چَمپ ۱۳ ساله پس از مراسم تحلیف جو بایدن، به کاخ سفید منتقل شدند اما شبکه سی‌ان‌ان به نقل از منابع مطلع گزارش داده است که پس از آن که «میجر» یکی از کارکنان کاخ سفید را «گاز گرفته»، این دو سگ به شهر ویلمینگتون در ایالت دلِوِر بازگردانده می‌شوند.

هنوز میزان جراحات قربانی «میجر» افشا نشده اما واقعه به آن اندازه جدی بوده که منجر به انتقال «میجر» و «چمپ»  به خانه اصلی‌شان شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منابع مطلع می‌گویند «میجر» رفتارهای خشن از جمله پریدن به افراد، واق زدن و «حمله» داشته، اما «چمپ» به دلیل سنش آرامتر بوده است.

جیل بایدن، ماه گذشته در برنامه «کلی کلارکسون» گفت: «شدیدا وسواس دارم که سگ‌هایم در خانه جدید مستقر شوند زیرا ما یک سگ سالمند و یک سگ جوان داریم.» او گفت: «آن‌ها باید سوار آسانسور شوند که به آن عادت ندارند و به باغ جنوبی کاخ سفید بروند که افراد بسیاری آن‌ها را تماشا می‌کنند بنابراین چیزی که به آن وسواس دارم این است که همه در جای خود مستقر شوند و آرام بگیرند.»

«چمپ» در سال ۲۰۰۸ و هنگامی که توله‌ بود، کمی پس از آن که جو بایدن به مقام معاونت ریاست‌جمهوری باراک اوباما منصوب شد، به خانه بایدن‌ها وارد شد. «میجر» را در سال ۲۰۱۸ از مرکز نجات حیوانات برداشتند که نخستین سگ با این سابقه در کاخ سفید است.

شخصی که با «برنامه سگ‌ها آشنا است»، به سی‌ان‌ان گفته است که «میجر» و «چمپ» هنگامی در دلِوِر زندگی می‌کردند که جو بایدن در شهر ویلمینگتون نبوده است.

روز دوشنبه، حساب کاربری موسوم به «نخستین سگ‌های ایالات‌متحده» در توییتر که به سگ‌ها اختصاص دارد، عکسی از میجر و چمپ به اشتراک گذاشت.

میجر در پی سنجاب‌ها

 چمپ 

(نخستین سگ‌های ایالات‌متحده -۸ مارس ۲۰۲۱)

اما در توییت دیگری در روز سه‌شنبه نوشته شده است: «رفتار تهاجم‌آمیز؟ هرگز! این پسر خوب مردم را دوست دارد و می‌خواهد بازی کند. دلمان در کاخ سفید برایشان تنگ می‌شود -میجر»

ایندیپندت نظر کاخ سفید را در این مورد جویا  شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان