مصدومیت و چالش‌های جدید برای بازیکنان صاحب‌نام دنیای تنیس

اندی ماری طی سخنانی عجیب عنوان کرد که در صورت خداحافظی از دنیای تنیس به مربیگری گلف و یا فوتبال خواهد پرداخت

اندی ماری تنیسور بریتانیایی - STR / AFP

سال جدید برای تنیس‌بازان مطرح دنیا از مسابقات تنیس آزاد استرالیا شروع شد و برای برخی از آن‌ها چندان خوشایند نبوده است.

تنیس‌بازانی پس از پشت سر گذاشتن سالی عجیب با توجه به همه‌گیری کرونا در سرتاسر دنیا و لغو تعداد زیادی از رقابت‌های مهم از جمله مسابقات ویمبلدون، رقابت‌های سخت و فشرده‌ای را در گرمای طاقت‌فرسای شهر ملبورن در سال جاری به پایان بردند و پس از اتمام این مسابقات دچار مصدومیت‌هایی شدند که باعث شد در ماه جاری از مسابقات مهم انصراف بدهند.

نادال، فدرر، جوکوویچ، دومینیک تیم و اندی ماری از آن دسته از بازیکنانی هستند که زمان بازگشت‌شان به میادین مسابقه هنوز مشخص نیست. خوان مارتین دل پوترو که از تنیسورهای صاحب‌نام در این رشته است نیز به تازگی برای چهارمین بار در یک سال اخیر زانوی خود را به تیغ جراحان سپرده است و به گفته پزشکش قرار است برای مسابقات المپیک به آمادگی کامل برای مسابقات برسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما نکته جالب در مورد اندی ماری بریتانیایی است که او نیز مدتی است به دلیل عمل جراحی روی مفصل ران از شرایط خوب خود فاصله گرفته است و در اکثر مسابقات غایب بوده است، او در مسابقات مسترز میامی نیز به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه کشاله ران شرکت نکرد و طی سخنانی عجیب عنوان کرد که در صورت خداحافظی از دنیای تنیس به مربیگری گلف و یا فوتبال خواهد پرداخت. ماری ۳۳ساله تاکنون هیچ صحبتی از زمان بازنشستگی خود به زبان نیاورده است اما به نظر می‌رسد با توجه به شرایطش درموقعیت کنونی این اتفاق دور از ذهن نخواهد بود.

او عنوان کرد که علاقه زیادی به ورزش گلف دارد و شرکت در این مسابقات می‌تواند برای او بسیار هیجان‌انگیز باشد، او معتقد است که ورزش گلف از خیلی جهات به تنیس شباهت دارد پس شاید بتواند به یک گلف‌باز در مسابقات کمک کند چرا که او می‌تواند و می‌داند که چگونه می‌شود از تجربیاتش در مسابقات مهم، در هدایت یک بازیکن استفاده کند.

ماری همچنین از علاقه خود به فوتبال اشاره کرد و عنوان کرد که در دوران جوانی فوتبالیست آینده‌داری بوده است و شاید به حرفه مربیگری در فوتبال نیز بپردازد که می‌تواند شغلی سرگرم‌کننده برای او باشد. او هم‌اکنون مالک یک شرکت مدیریتی است که با برخی از ورزشکاران جوان نیز کار می‌کند و امیدوار است که آن‌ها ادامه دهنده راه او باشند. او می‌گوید که در دوران جوانی اشتباهات زیادی مرتکب شده است و دوست دارد به ورزشکاران دیگر کمک کند تا آن‌ها همان اشتباهات را انجام ندهند.

اندی که در دوران کودکی خود فشارهای زیادی را متحمل شده است باور دارد که اکثر والدین تجربه کار با یک فرزند ورزشکار را ندارند و این موضوع نیاز به داشتن اطلاعات کافی و حتی مدیریت در کلاس جهانی دارد. بنابراین او امیدوار است که با این روش بتواند راهی برای کمک به آن‌ها پیدا کند و کار را به متخصصان در این زمینه بسپارد، اگرچه که شرکت در این کلاس‌های مدیریتی همیشه نمی‌تواند مفید باشد.

ماری که در منطقه‌ای در جنوب ویمبلدون زندگی می‌کند، هم‌اکنون مراحل آماده‌سازی خود را برای شرکت در مسابقات انجام می‌دهد اما بازگشت او به مسابقات هنوز به شکل رسمی از سوی وی اعلام نشده است.

بیشتر از ورزش